O analiză făcută în cadrul studului e-Readiness Report 2021, realizat de Strategy&, departamentul de strategie globală din rețeaua PwC, a grupat consumatorii europenii care prospectează achiziția unei mașini electrice în șase tipuri de comportamente:
Visătorul
Prioritățile lui sunt mediul și schimbările climatice; este un nativ digital; este dispus să plătească un preț mai mare pentru o cauză bună și nu folosește mașina prea des);
Pasionatul de tehnologie
(este îngrijorat de mediu, dar nu pune acest lucru pe primul plan; implementează lucrurile din timp și are încredere cu tehnologia; este dispus să plătească în plus pentru a câștiga accesul mai rapid la tehnologie; alternează deplasarea cu mașina cu alte mijloace de transport)
Înstăritul
Protejarea mediul este printre cele mai neînsemnate preocupări ale sale. Cumpără tehnologie de ultimă oră, dar folosește funcționalitățile de bază. Prețul nu este o preocupare și folosește mașina ca principală modalitate de transport.
Pragmaticul
Preocuparea pentru mediu este crucială, dar nu merită efort în plus. Este un nativ digital, caută un raport bun între calitate și preț și combină mașina cu alte mijloace de transport.
Convenționalul
Nu prea este preocupat de mediu, folosește tehnologia de bază, în timp ce devine răspândită. Economisirea este importantă și primești ceea ce plătești. Folosește mașina ca mijloc principal de transport.
Modestul
Este preocupat de mediu, dar aceasta nu este prima lui prioritate. Nu este un dependent de tehnologie, dar o folosește ca să găsească oportunități. Este conștient de preț și este mereu în căutare de chilipiruri. Reduce la minimum folosirea mașinii, preferând alternative mai ieftine.
Studiul a fost realizat în rândul a peste 4.000 de consumatori din cele mai mari șase piețe din Europa (Franța, Germania, Italia, Norvegia, Spania și Elveția) și 103 corporații de dimensiuni medii și mari cu flote de vehicule de peste 100 de unități.