Rainforest Alliance aproape si-a dublat cantitatea de cafea vanduta in fiecare an prin programul sau care certifica produsul ca fiind bun pentru mediu si pentru fermieri, a anuntat un reprezentant al grupului conservationist, citat de Reuters.
Companiile din programul pentru cafea sustenabila a grupului si-au luat angajamente de-a lungul timpului sa creasca volumele de cafea pe care o furnizeaza si sa ajute fermierii – furnizori sa devina certificati, a declarat Sabrina Vigilante, manager al Rainforest Alliance.
Rainforest Alliance, o organizatie internationala non-profit de conservare cu sediul la New York, certifica fermele care indeplinesc o serie de criterii cu scopul de a produce produse agricole sustenabile.
Cafeaua cumparata de la fermele certificate de Rainforest Alliance a crescut cu 93% pe an incepand cu 2003. In 2007 s-au cumparat peste 40 de tone de cafea sustenabila, sustin reprezentantii grupului de conservare.
In ianuarie 2007, restaurantele McDonald’s din Marea Britanie au inceput sa se alimenteze cu cafea de la fermele Rainforest. De atunci, compania a raportat o crestere de 22% la vanzarile de cafea.
„Va continua sa creasca intr-un ritm rapid in urmatorii ani pentru ca lumea este o piata imensa si are loc efectul bulgarelui de zapada”, a declarat Vigilante.
Compania italiana Lavazza cumpara 2 milioane de saci de cate 60 de kilograme de cafea in fiecare an si a fost acreditata de Rainforest Alliance in 2006. In Marea Britanie, 30% din cafeaua Lavazza cumparata este certificata.
Trendul este mondial: compania cu sediul in Australia Gloria Jean’s Coffees International are 850 de magazine care opereaza in 32 de tari. Firma tinteste un procent de 85% de cafea certificata Rainforest pana in 2010, fata de actualul procent de 40%.
De asemenea, firma cu sediul in Minneapolis Caribou Coffee cumpara peste 60% din cafeaua sa de la fermele sustenabile, depasind obiectivul de 50% pentru anul 2008.
Foto: Reuters