Canada a facut doar un mic pas in folosirea vehiculelor electrice cu viteza mica pe fondul cresterii preturilor la petrol si a ingrijorarii privind emisiile de gaze cu efect de sera, informeaza Reuters.
Lawrence Cannon, ministrul federal al Transportului, a declarat ca guvernul si-a dat acordul pentru vanzarea acestor masini pe teritoriul Canadei. Ministrul a precizat, insa, ca vanzarea lor trebuie limitata la zone cum sunt campusurile, parcurile sau statiunile de vacanta unde viteza este mai mica decat pe drumurile publice.
Decizia guvernului a fost atacata de Zenn Motor Co, un producator intern de masini electrice. Producatorul, care isi exporta aproape toate masinile in SUA, considera ca autoritatile federale nu incurajeaza cele 13 provincii sa permita accesul masinilor electrice pe stazi.
„Continua sa precizeze unde pot si unde nu pot fi folosite aceste vehicule si cred ca acest lucru influenteaza foarte mult provinciile. De ce nu spun direct ca aceste vehicule nu sunt viabile, desi sunt folosite peste tot in lume in afara de Canada”, a declarat Ian Clifford, directorul executive Zenn.
Provinciile canadiene au inca retineri privind accesul vehiculelor electrice din cauza faptului ca acestora le lipsesc multe dintre dotarile de siguranta ala masinilor normale. Doar Quebec si British Columbia permit folosirea limitata a acestor vehicule si doar pe drumurile cu limitari de viteza.
Reglementarile de siguranta cer masinilor de viteza mica sa fie motorizate electric, sa nu produca emisii, sa aiba patru roti si sa atinga o viteza maxima de 40 km pe ora.
Ian Clifford spune ca Zenn indeplineste toate aceste cerinte si ca este timpul ca aceste masini sa apara si pe strazile canadiene, avand in vedere ca sunt prezente in 45 din cele 50 de state americane.