Autoritatea Nationala pentru Resurse Minerale (ANRM) desfasoara o campanie de informare si dezbatere publica privind gazele de sist, realizata cu un grant european. Aceasta campanie se va desfasura in principal in zonele in care sunt concesionate perimetre cu potential de resurse neconventionale – Barlad si Dobrogea. Un rol central in desfasurarea campaniei il are website-ul www.infogazedesist.eu, activ de astazi, 22 iulie.
Realizata cu sprijinul Comisiei Europene – grant european, campania include o serie de dezbateri si activitati de informare al caror obiectiv consta in dezvoltarea unui dialog cu toti cei interesati de procesele de explorare si exploatare a resurselor neconventionale, segment care include si gazele de sist. Informatiile se regasesc si pe website-ul www.infogazedesist.eu – platforma informativa, cu caracter interactiv, care permite celor interesati sa transmita sugestii si intrebari pe aceasta tema.
Gheorghe Dutu, presedintele ANRM
Gazele de sist reprezinta o potentiala resursa alternativa care este luata in calcul ca optiune in mai multe state membre. Am aplicat pentru grant-ul oferit de CE, prin DG Energy, deoarece este nevoie de o informare echilibrata a cetatenilor cu privire la etapele de explorare si exploatare. Pe parcursul acestor luni, specialistii vor oferi tuturor celor interesati detalii privind tehnologia folosita, caracteristicile gazelor de sist, impactul asupra mediului si sanatatii populatiei”, a declarat Gheorghe Dutu, presedintele ANRM.
Principalul obiectiv al acestui proiect vizeaza asigurarea unui proces corect de informare a cetatenilor cu privire la resursele neconventionale, categorie in care sunt incluse si gazele de sist. Pentru a asigura un dialog constructiv, bazat pe date pertinente (experienta internationala, studii stiintifice) platforma www.infogazedesist.eu este administrata de profesionisti, cu experienta in sectorul explorarii si exploatarii resurselor naturale. Sectiunea ,,Forum” este moderata de prof. univ. Corneliu Dinu, acesta urmand sa raspunda intrebarilor celor interesati de tema gazelor de sist.
prof. univ. Corneliu Dinu
Am decis sa ma implic in acest proiect pentru ca este nevoie de informatii corecte in spatiul public. Oamenii trebuie sa aiba o imagine de ansamblu asupra situatiei. Trebuie sa stie ce reprezinta aceste resurse, care sunt sansele sa le avem si care este orizontul de timp pentru etapele de explorare si exploatare, care sunt riscurile, dar si care sunt beneficiile valorificarii acestei resurse. Doar pe baza unor astfel de date putem discuta rational, argumentat. Imi doresc sa primesc cat mai multe intrebari din partea cetatenilor si sper sa avem o dezbatere din care fiecare sa isi poata forma o opinie in cunostinta de cauza”, a declarat prof. univ. Corneliu Dinu.
In urma anuntului Comisiei Europene, DG Energy, lansat in 2012, Agentia Nationala pentru Resurse Minerale (ANRM), in calitate de institutie coordonatoare a activitatilor din domeniul explorarii si exploatarii resurselor naturale, a inaintat o propunere de proiect pentru obtinerea unui grant in vederea organizarii unor dezbateri publice si desfasurarii de campanii de informare privind gazele de sist. La sfarsitul anului 2012, Comisia Europeana, DG Energy, a anuntat ANRM ca proiectul propus a fost selectat pentru cofinantare, prin intermediul grantului european.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. Afla mai mult
Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor.
Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
functionality_storage
11 months
personalization_storage
11 months
security_storage
11 months
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Aceste cookie-uri vă asigură o experienţă îmbunătăţită şi mult mai uşoară, deoarece au funcţionalităţi precum stocarea preferinţelor dvs. în legătură cu ce informaţii doriţi să primiţi.
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt mai valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.