Camioanele cu vizibilitate redusă ucid bicicliștii și pietonii

Anumite camioane de livrare au vizibilitate redusă cu puncte oarbe de până la 1,9 metri, chiar dacă cele mai bune din clasa lor nu au practic nici unul și ar putea salva sute de vieți ale bicicliștilor și pietonilor, potrivit ultimului studiu al Design School Loughborough, citat de 2Celsius.

bike

Studiul arată diferențe enorme în vizibilitatea directă – ceea ce șoferii pot vedea cu ochii lor – între cele mai bune și cele mai slabe dintre camioanele din toate categoriile.  Totodată, “cabinele cu intrare joasă”, cum ar fi Mercedes Econic, le depășesc în performanță pe cele mai bune camioane din ziua de azi.

Cu multe dintre caracteristicile unei cabine cu intrare joasă, Scania P N3 are o mare vizibilitate directă, ceea ce reduce drastic unghiurile moarte, în timp ce Man TGS N3 are puncte oarbe combinate mult mai mari care ajung la o lungime totală de 2.72m. Analiza celor mai bine vândute TIR-uri de distanță lungă și a camioanelor de construcții a arătat la rându-i diferențe mari între cele mai bune și cele mai slabe în materie de performanță. Înălțimea conducătorului auto – cu cât mai mare, cu atât mai rău – este un factor critic în vizibilitatea directă a unui camion.

vizibilitate-camioane1-768x540

Rețeaua Transport și Mediu (T&E) a solicitat mandatarea modelelor de cabine cu intrare joasă pentru noile camioane destinate livrării de mărfuri, asigurând în același timp că toate celelalte tipuri de camioane au vizibilitate directă performantă – care este cel puțin la fel de bună ca și cea a celor mai bune camioane actuale. Comisia Europeană elaborează noi norme de siguranță ale vehiculelor și a indicat că va introduce norme privind vizibilitatea directă pentru camioane noi, dar numai începând cu 2028.

William Todts, director al departamentului transport de marfă la T&E, crede că “este șocant că există diferențe atât de mari între camioane perfect similare. Acesta arată că unii producători de camioane sunt complet ignoranți în ceea ce privește siguranța bicicliștilor sau a pietonilor la proiectarea vehiculelor noi. Solutia este evidentă: avem nevoie de standarde de vizibilitate directă pentru camioane. Cu atât de mulți oameni morți pe șosele, nu ne putem permite să așteptăm până în anul 2028. Acest lucru trebuie să se întâmple mult mai repede “.

4.000 de persoane mor în accidente de camioane din Europa în fiecare an

În opinia Consiliului European pentru Siguranța Transporturilor, 4.000 de persoane mor în accidente de camioane din Europa în fiecare an. Multe dintre aceste decese, aproape 1.000, sunt participanți la trafic vulnerabili, cum ar fi bicicliști și pietoni. Mai mult de un sfert (28%) din accidentele de camioane mortale au loc în mediul urban și mai mult de jumătate din accidente de camioane, care implică bicicliști și pietoni în zonele urbane au loc la viteze relativ mici.

Punctele oarbe pot fi un factor semnificativ în accidente mortale cu camioane. Studiul nostru arată că dimensiunea acestor puncte oarbe este determinată în principal de înălțimea conducătorului auto în raport cu solul, dar că designul cabinei poate avea, de asemenea, un efect semnificativ. Reducerea înălțimii la care conducătorul auto camion stă, combinat cu un design interior  îmbunătățit și cu ferestre largi, poate reduce foarte mult dimensiunea la unghiurile moarte și salva sute de vieți“, a declarat Steve Summerskill, principalul investigator al studiului si lector superior la Loughborough Design School.

vizibilitate-camioane2-768x599

Dintre toți ceilalți utilizatori ai drumurilor, în mod proporțional, camioane sunt cele mai periculoase vehicule care vin în contact cu bicicleta. Un standard de vizibilitate directă aduce șansa de a combate unele dintre caracteristicile care fac TIR-urile o amenințare mortală pentru bicicliști și alți participanți la trafic”, a spus Adam Bodor, director de advocacy la Federația Cicliștilor Europeni.

spot_img

Ultimele știri