După revolta creată de informația că Burberry a ars, în 2017, haine și cosmetice în valoare de 28,6 milioane sterline ca să nu ajungă pe piața produselor contrafăcute, compania a anunțat că renunță la acest obicei. În plus, firma britanică a precizat că nu va mai folosi blănuri adevărate.
În luna iulie, un raport de câștiguri al firmei Burberry scotea la iveală că firma a ars, numai în 2017, haine și cosmetice în valoare de 28,6 milioane de lire sterline, doar ca acestea să nu ajungă pe piața produselor contrafăcute. În 2013, firma britanică de lux a distrus produse în valoare de 5,5 milioane de lire, iar cantitățile au crescut vizibil de atunci, de la an la an. Până în 2017, compania a ars haine și cosmetice de 90 de milioane de lire.
„Lucrurile pe care Burberry le arde nu sunt deșeuri, ci surplus. Sunt haine într-o stare perfectă”, spunea atunci pentru The Independent Orsola de Castro, de la ONG-ul Fashion Revolution.
Deși Burberry a precizat că energia creată de procesul de ardere era capturată, știrea a creat revoltă în rândul clienților, al celor care luptă împotriva risipei și al celor care protejează mediul înconjurător.
Ca urmare a reacțiilor furioase din social media și nu numai, compania britanică a anunțat că va renunța la practica de a arde produsele nevândute.
„Acest angajament face parte din țintele pe care ni le-am stabilit anul trecut pentru următorii cinci ani și este sprijinit de noua noastră strategie, de a aborda altfel deșeurile. Deja refolosim, reparăm, donăm și reciclăm produsele care nu se vând și vom continua să întețim aceste eforturi”, a transmis firma într-un comunicat.
Compania a precizat că va distruge numai produsele de frumusețe stricate, defecte sau expirate și în cazul cărora reciclarea nu este o opțiune.
Mai mult, Burberry și-a propus ca până în anul 2022 să renunțe de tot la blănurile naturale pe care le folosește: iepure, vulpe, nurcă și raton asiatic.
„Luxul modern înseamnă să fii responsabil social și din punctul de vedere al mediului înconjurător. Aceasta este una dintre credințele de bază pentru noi și cheia către succesul pe termen lung”, a transmis Marco Gobbetti, director executiv.