Burberry a distrus, numai anul trecut, haine și cosmetice în valoare de 28,6 milioane de lire sterline doar ca acestea să nu ajungă pe piața produselor contrafăcute. În ultimii cinci ani compania a ars haine de 90 de milioane de lire. Se pare că aceasta este o practică obișnuită printre casele de modă.
În 2013, firma britanică de lux a distrus produse în valoare de 5,5 milioane de lire, iar cantitățile au crescut vizibil de atunci, de la an la an, ajungând până la 28,6 milioane de lire, în 2017. În acești cinci ani, compania a ars haine și cosmetice de 90 de milioane de lire.
„Lucrurile pe care Burberry le arde nu sunt deșeuri, ci surplus. Sunt haine într-o stare perfectă”, a declarat pentru The Independent Orsola de Castro, de la ONG-ul Fashion Revolution.
Potrivit acesteia, practica de a distruge cantități imense de haine rămase, din colecții care trec, nu este specifică doar firmei Burberry. Explicația ar fi că brandurile nu doresc ca hainele lor să ajungă pe piața de produse contrafăcute.
„În cazul numelor mari, este ceva îngrozitor ca hainele lor să apară cu prețuri mici. Cei de la Burberry sunt îngrijorați în mod deosebit pentru că doar ce au avut parte de o schimbare de imagine, de la un stil obișnuit la unul de înaltă clasă. Deci probabil că sunt îngrijorați ca produsele lor să nu fie ieftine și să ajungă de unde au plecat”, a mai spus ea.
Ca prețuri, Burberry se află în topul retailerilor de modă. Un triou polo costă 250 de lire, iar pardesiurile, 1.500 de lire.
Compania se apără spunând că a distrus doar produsele care purtau însemnele sale.
„Burberry a avut grijă să producă mai puțin, pentru a minimiza cantitatea de produse din depozite. Atunci când eliminarea unor mărfuri este necesară, facem asta într-un fel responsabil și căutăm continuu modalități prin care să reducem și să revalorificăm deșeurile”, a transmis un purtător de cuvânt al companiei pentru The Independent.
Aceasta a adăugat că firma s-a alăturat inițiativei Make Fashion Circular, a Fundației Ellen MacArthur, pentru a preveni risipa din industrie.
„Trebuie să încetinim ritmul. Nu trebuie să fie ceva drastic, dar trebuie să se întâmple, pentru că orice face Burberry cu produsele alea nu este ceva prietenos cu mediul. Nu există o modalitate prin care să distrugi o cantitate atât de mare de haine care să nu fie invazivă pentru mediu”, a mai adăugat Orsola de Castro.