În România, impozitarea autovehiculelor reprezintă o problemă de interes local. Până în 2015, autoritățile locale au avut o libertate deplină în stabilirea nivelului impozitului pentru autovehicule hibride sau electrice, fără vreo constrângere venită de la nivel central, însă de la 1 ianuarie 2016, noul Cod Fiscal a scăzut de la 95% la nivelul de 50% nivelul minimal de reducere a impozitului aferent acestor autovehicule.
Potrivit avocatului Gheorghe Năstase, partener al casei de avocatură ”Rațiu și Rațiu”, în perioada 2011-2012, la nivelul Municipiului București s-au stabilit reduceri semnificative ale impozitelor locale în ceea ce privește autovehiculele hibride sau electrice. În 2011 nivelul acestora era de 50%, pentru ca în 2012 acestea să fie ridicate la 95%.
”Pentru intervalul 2013-2014, cota de reducere a impozitului autovehiculele hibride sau electrice s-a menținut la nivelul de 95%”, a mai spus Năstase.
Cu toate că din 1 ianuarie 2016 noul Cod Fiscal a scăzut de la 95% la nivelul de 50% nivelul minimal de reducere a impozitului aferent autovehiculelor hibride sau electrice, autoritățile locale ale orașelor mari ale României au menținut reducerile acordate în anul 2015 sau chiar au acordat reduceri de 100%.
Astfel, cota de reducere raportată la valoarea de impunere este în București de 100%, Cluj-Napoca 95%, Timișoara 95% și Constanța 50%
Gheorghe Năstase a adăugat că în lipsa unei strategii clare și coerente și a unor angajamente clare ale autorităților din România de promovare a autovehiculelor hibride și electrice este foarte greu de precizat care vor fi din punct de vedere juridic perspectivele în acest domeniu.
Probabil, în contextul necesității respectării de către România a angajamentelor și obligațiilor decurgând din calitatea sa de membru al Uniunii Europene, se vor menține stimulentele și facilitățile actuale și poate chiar se vor adopta noi stimulente și facilități.