București, departe de a fi un smart city

Capitala Românie este departe de a fi un oraș inteligent, însă într-un timp rezonabil decalajele ar putea fi recuperate, a declarat, marți, în cadrul unei conferințe primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.

București, departe de a fi un smart city

Despre București se poate spune în acest moment că este un oraș smart doar prin prisma faptului că aici locuiesc foarte mulți oameni smart. Dar în ceea ce privește celelalte elemente care definesc soluția de smart city suntem foarte întârziați”, a spus Gabriela Firea.

Primarul general a precizat că municipalitatea are în vedere câteva soluții pentru ca Bucureștiul să devină un oraș smart, începând cu modernizarea sistemului de management al traficului.

În jurul datei de 15 iulie, primăria va da în funcțiune noul centru pentru urmărirea traficului. De această dată, nu în sediul unei alte companii, ci chiar în sediul municipalității. Vom avea și un update, o schimbare a aplicației de gestiune a traficului, care vă spuneam că este învechită, nu mai corespunde nevoilor actuale, a soluției existente pentru supraveghere video și a infrastructurii hardware: introducerea unei aplicații de urmărire a traficului pe baza identificării numerelor de înmatriculare a autovehiculelor care tranzitează Capitala”, a precizat Gabriela Firea.

Potrivit declarațiilor primarului general sistemul este depășit din punct de vedere tehnologic fiind pus în funcțiune în 2008. De asemenea, referindu-se la sistemul de managemat al transportului public, edilul Capitalei a subliniat că acesta nu este funcțional, deși contractul a fost semnat în urmă cu câțiva ani.

Nu am avut nicio explicație logică, firească, de ce compania care a câștigat acest contract acum câțiva ani nu a implementat ce a asumat în contract. Este necesară, așadar, o reconfigurare totală a sistemului și o adaptare a acestuia la condițiile actuale. Lucru la care lucrăm în acest moment”, a afirmat Gabriela Firea.

Totodată, aceasta a declarat că în următoarela zile Primăria Municipiului București va posta pe SEAP licitația pentru achiziția a 400 de autobuze noi, Euro6, 100 de tramvaie și 100 de troleibuze.

Ne-am dorit ca, prin caietul de sarcini, să poată să participe la această competiție cât mai multe companii românești și străine, să existe diversitate, astfel încât în final să avem produsele cele mai bune la prețul corect, în avantajul bucureștenilor. Cel puțin după calendarul care este anunțat: lunea viitoare, pe data de 19, s-ar scurge termenul de zece zile pentru evaluarea ANAP. În cazul în care nu există niciun fel de elemente de rectificare, putem să dăm pe SEAP caietul de sarcini și să așteptăm investitorii”, a adăugat primarul.

Parcări modulare, în regim de urgență

Pe parcursul acestui an, municipalitatea alături de partenerii privați, va construi mai multe parcări de mici dimensiuni pentru soluții urgente.

Împreună cu parteneri privați, în acest an, în cele mai aglomerate zone ale Capitalei, în afară de parcările de tip park and ride, care sunt de obicei la intrarea în oraș, precum și cele centrale, care sunt prevăzute în PIDU și PMUD, dorim să construim în regim de urgență câteva parcări modulare, în special în zonele în care nu există alte soluții. Parcări modulare de mai mici dimensiuni, care se construiesc din materiale ușoare, de obicei metalice, pentru soluții urgente”, a spus Firea.

spot_img

Ultimele știri