Asociatia Green Revolution (AGR) demareaza proiectul “Participarea cetatenilor la elaborarea si adoptarea Legii biciclistului la nivelul Municipiului Bucuresti”, realizat cu sprijinul financiar al Fondului pentru Inovare Civica, program finantat de Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe, administrat de Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile.
In decursul celor 6 luni, in care este derulat proiectul, vor fi organizate conferinte de presa si dezbateri publice pentru a asigura participarea cetatenilor la elaborarea solutiilor de proiectare pentru caile de circulatie cu bicicleta in Bucuresti.
Noi incurajam mersul pe bicicleta pentru un oras sanatos si mai putin poluat, insa autoritatile publice trebuie sa prioritizeze mersul pe biciclete si sa rearanjeze intregul spatiu urban disponibil potrivit acestor prioritati. Infrastructura necesara utilizarii bicicletei este printre cele mai importante conditii de dezvoltare a unui oras prietenos cu biciclistii„, a declarat Raluca Fiser, presedintele Green Revolution.
Proiectul urmareste implicarea cetatenilor, factorilor de decizie, autoritatilor, expertilor in transport si comunitatii de biciclisti in adoptarea politicii si legislatiei pentru circulatia cu bicicleta in Bucuresti.
Scopul final al proiectului este adoptarea, in Consiliul General al Capitalei, a unei hotarari privind normele tehnice de proiectare a cailor de circulatie cu bicicleta, care vor sta la baza viitoarelor amenajari urbanistice.
Pentru a realiza aceste norme, vom lua in calcul situatia curenta si gradul de utilizare a pistelor de biciclete deja existente, precum si eficacitatea STAS-ului actual de proiectare a acestora. In acest sens, vom evalua modul de proiectare a pistelor actuale, in baza informatiilor furnizate de autoritatile publice si documentarii foto si video din teren, si vom sonda opinia comunitatii de biciclisti si publicului larg. Ulterior, vom incorpora recomandarile expertilor in mobilitate urbana si amenajare teritoriala, atat din Romania, cat si din tari cu traditie in utilizarea bicicletelor”, potrivit AGR.
Vor fi identificate astfel solutiile optime pentru infrastructura bucuresteana, care vizeaza proiectarea corecta a cailor de circulatie pentru biciclete, asa incat acestea sa poate fi utilizate in conditii de siguranta in trafic.