Britanicii cer un sistem mai dur de etichetare ecologica

Standardele de etichetare trebuie sa devina mai dure pentru a reduce numarul de companii care exagereaza calitatile eco ale produselor sale, afirma parlamentarii britanici, citati de The Guardian.

Acestia au sugerat implementarea unei scheme independente de verificare, dupa ce proliferarea etichetelor a ajuns sa creeze confuzie. Problema a ajuns in atentia generala dupa ce Agentia britanica pentru standarde in publicitate (ASA) a cenzurat o serie de companii importante pentru informatii inselatoare despre impactul asupra mediului al produselor lor.

Printre masurile sugerate de parlamentari se afla o schema de etichetare monitorizata independent, garantarea de puteri sporite organismelor de reglementare si organizatiei ASA, pentru a actiona atunci cand companiile emit afirmatii inexacte, si obligarea comerciantilor de vehicule sa publice informatiile UE despre performantele automobilelor.

„Alegerile de mediu pe care un consumator le face atunci cand cumpara sampon sunt diferite decat acelea cand cumpara o masina. Orice am cumpara, trebuie facut mai mult pentru a clarifica alegerile de mediu pe care fiecare dintre noi le face cand opteaza pentru un produs sau altul. O etichetare eficienta va genera un semnal pe piata catre transformarea activitatilor companiilor, pana la nivelul lantului de aprovizionare al unui anumit produs. Astfel de actiuni sunt vitale pentru a de-carboniza economia britanica”, a declarat parlamentarul laburist Colin Challen.

Raportul de anul trecut al ASA arata ca afirmatiile despre servicii cu amprenta zero de carbon erau de multe ori discutabile, la fel ca mentiunile despre produse 100% reciclate.
Foto: Trehugger

spot_img

Ultimele știri