Brigitte Audy: „Nu digitalul va revoluționa societatea, dar e un instrument în folosul progresului.”

Secretarul General al Fundației Corporative a Grupului Orange, Brigitte Audy, a explicat într-un interviu acordat pentru Green Report cum poate tehnologia digitală să conducă la progres social și economic, chiar și în țări în care nevoile de bază ale populației nu sunt încă satisfăcute.

Brigitte Audy

De ce a ales Fundația Orange să investească în educație digitală?

Anul trecut, am decis să facem din educația digitală o prioritate de acțiune și de comunicare și să dezvoltăm programe care să fie implementate în toate țările unde este prezent grupul. Am plecat de la ideea că digitalul este absolut necesar pentru a te integra în societate și este necesar pentru a reuși în proiectele profesionale. Când nu știi să utilizezi Internetul, ești scos din sistem. Dacă îți cauți de muncă și nu știi să trimiți CV-ul online și nu ești pe rețele sociale, cei care recrutează nu vor avea acces la profilul vostru.

Așadar, am considerat că este coerent pentru Orange, un mediator de telecomunicații care dezvoltă servicii și produse inovatoare în zona digitală, să își concentreze eforturile de responsabilitate socială în zona solidarității digitale.

Am considerat că e interesant să lucrăm pe acest subiect, pentru că nu toată lumea are mijloacele sau oportunitatea de a avea acces la mediile digitale. Studiile o confirmă: copiii din mediile rurale nu au echipamente și nu sunt formați în acest sens. Ei sunt dezavantajați față de copii din mediile normale.

În ce măsură este nevoie de educație digitală în România, în condițiile în care copiilor le lipsesc lucruri de bază, precum haine, rechizite și mâncare?

În Africa e la fel, sunt extrem de săraci. Am desfășurat programe acolo, în sate în care nu există nimic: nu există acces la apă, la igienă, la educație. Le-am spus: vă vom construi o școală și o vom echipa cu tablete și servere pe care am instalat materiale pedagogice. Grație lor, copilul, chiar dacă e foarte sărac, învață să citească și să numere. Deci, chiar dacă sunt săraci, digitalul este întocmai un factor de progres social și economic. Nu spun că digitalul va revoluționa societatea. Dar este un instrument în folosul progresului.

În Africa, după implementarea programelor, am evaluat rezultatele. Ne-am dat seama că acești copii, atunci când sunt educați, se dezvoltă, vor să progreseze și poate asta va ajuta și țara să se dezvolte.

Care e cea mai importantă lecție învățată din momentul adoptării acestei direcții?

E foarte important ca dotarea cu echipamente să fie însoțită de ghidaj în utilizare. Altfel, copiii nu le vor folosi la capacitate maximă: se vor juca, se vor amuza, dar nu vor învăța nimic educativ fără îndrumare. De aceea, îi formăm pe profesori cu ajutorul unor mediatori pedagogici. Aceeași logică va fi adoptată și în România. Nu știm încă dacă se vor implica salariați voluntari din companie sau altcineva, dar fără acest sprijin, programul nu poate funcționa.

Există vreun proiect de educație digitală cu care vă mândriți în special?

Proiectul FabLab Solidar a avut un mare succes. În cadrul lui, se organizează ateliere de fabricare digitală cu ajutorul imprimantelor 3D, pentru copii aflați în dificultate. Copiii descoperă astfel tehnologii inovatoare, învață cu plăcere să confecționeze lucruri. Asta îi remotivează pe tinerii cu probleme. Ei își recapătă încrederea în sine și au șanse mai mari în viitor să își găsească un loc de muncă.

Deocamdată, a fost implementat în Franța și în alte 8 țări, dar sperăm să îl adcem și în România.

spot_img

Ultimele știri