Bosch: “Dupa 2020, creste puternic cererea de masini electrice”

Previziunile Bosch arata faptul ca incepand cu anul 2020 se va inregistra  o crestere puternica a cererii de autovehicule electrice si de modele hibrid „plug-in”, se arata intr-un comunicat al companiei.

Din acest motiv, dupa primirea acordului din partea autoritatilor competente, Bosch a continuat reorganizarea operatiunilor sale cu acumulatorii litiu-ion pentru autovehicule. Astfel, fostele unitati functionale SB LiMotive Germany GmbH din Stuttgart si Cobasys LLC cu sediul in Orion, Michigan, vor fi incorporate in Grupul Bosch sub forma unei filiale, Robert Bosch Battery Systems, care va fi  detinuta in totalitate de concernul german”, potrivit reprezentantilor Bosch.

Fiat 500e, primul autovehicul
cu propulsie complet electrica, echipat  de Bosch

Conform planurilor concernului german, Samsung SDI va fi furnizorul principal de celule de acumulatori, dar Bosch va putea sa foloseasca si celule e la alti producatori. Modelul Fiat 500e, lansat in cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, care urmeaza sa intre in productia de serie in 2013 , este primul autovehicul cu propulsie complet electrica, echipat cu un pachet de acumulatori Bosch.

Compania isi doreste o colaborare stransa cu partenerii specializati din industrie si din invatamantul superior pentru a desfasura proiecte de cercetare si dezvoltare pentru crearea de celule de acumulatori de inalta performanta in Germania si pentru a pune bazele unei retele europene de specialisti si furnizori. Aceasta initiativa va favoriza expertiza atat in domeniul acumulatorilor pentru electromobilitate, cat si al viitoarelor dispozitive stationare de stocare a energiei.

400 de milioane de euro, anual, in domeniul electromobilitatii

Bosch ocupa cea mai buna pozitie pe piata acumulatorilor pentru autovehiculele hibride si electrice. In acest scop, Grupul Bosch investeste 400 de milioane de euro pe an numai in domeniul electromobilitatii. Bosch are in prezent peste 1.100 de angajati care activeaza in acest domeniu, inclusiv cei aproximativ 500 de specialisti din Germania, SUA si China”, se arata in acelasi comunicat.

Progresele inregistrate in aceste domenii pot aduce imbunatatiri semnificative in ceea ce priveste autonomia si timpul de incarcare, ce pot constitui factori decisivi ai succesului autovehiculelor electrice, sustin oficialii Bosch. Acesta este unul dintre motivele pentru care Daimler a ales sistemul de gestionare a acumulatorului pentru versiunea electrica a modelului sau Smart.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri