Fabricantul american de avioane civile și militare, Boeing, s-a asociat cu grupul chinez Comac pentru construirea unei uzine, în estul Chinei, destinată producerii biocarburanților din ulei alimentar uzat. Cele două grupuri estimează că volumul total de ulei alimentar uzat, generat anual în China, ar permite, într-un an, producerea a 1,8 miliarde litri de biocarburant.
Suntem de părere că biocarburantul produs prin procedee durabile va juca un rol crucial în creșterea sectorului aeronautic contribuind la atingerea obiectivelor de mediu”, au declarat reprezentanții Boeing.
China este o piață decisivă pentru Boeing care estimează că această țară va avea nevoie de 6.020 de avioane de linie în următorii 8 ani, ceea ce presupune o triplare a flotei actuale.
Şi Airbus, rivalul Boeing, a anunțat, în 2012, că intenționează să dezvolte, împreună cu gigantul chinez Sinopec, un program de producere a biocarburanților, destinat consumlui comercial din China.
Uleiul uzat de la fast-food,
de 6 ori mai scump decât kerosenul
Compania Alaska Airlines a anunțat, de asemenea, că a efectuat zboruri utilizând un amestec de carburant obținut în procentaj de 20% din uleiul de gătit, uzat.
Alaska Airlines folosește biocombustibili din uleiul uzat de la McDonald’s pentru zborurile pe distanțe medii, iar emisiile de gaze sunt reduse cu 10%”, potrivit reprezentanților săi.
Singurul inconvenient este prețul biocarburantului, care costă de 6 ori mai mult decât kerosenul. Cum cantitatea de ulei alimentar uzat care provine din tigăile de la McDonald’s este imensă, cu timpul însă prețul acestui tip de biocarburant ar putea să scadă.