Bloggerii promoveaza colectarea selectiva a deseurilor

Compania Eco-Rom Ambalaje a cooptat bloggerii pentru a face educatie ecologica in randul populatiei Romaniei.

Primul pas al Eco-Rom in lumea virtuala a fost prilejuit de campania “Ai colectat, ai castigat”, prin care cetatenii din 23 de localitati au fost indemnati sa colecteze selectiv deseuri de ambalaje si sa le depuna in containerele special destinate.

Regulile noii campanii au fost popularizate de Eco-Rom prin canalele media traditionale. Pentru prima data intr-o asemenea actiune, mesajul organizatorilor a fost transmis, pe internet, de un grup de bloggeri condus de Cristian China – Birta, “Chinezu”.

Potrivit acestuia, 96 de bloggeri s-au alaturat, din proprie initiativa, acestei campanii educative.

“Eco-Rom Ambalaje a reusit sa-si faca o intrare spectaculoasa in blogosfera”, a anuntat “Chinezu”.

Eco-Rom Ambalaje a oferit un autoturism Ford Ka

Finalizarea actiunii denumite “Ai colectat, ai castigat”, derulata in perioada 18 iunie – 9 septembrie 2012, a fost marcata astazi la Bucuresti printr-o conferinta in care Eco-Rom a prezentat bilantul campaniei si a facut publica identitatea persoanei care a castigat marele premiu.

Acesta este un autoturism Ford Ka, model 2012. Premiul a revenit, prin tragere la sorti, doamnei Eniko Andrea Stoica din Targu Mures.

Castigatoarea a aflat de marele premiu la o zi dupa ce a devenit mama

Eniko Andrea a aflat ca a castigat automobilul la o zi dupa ce a devenit mama. Cand a putut raspunde la telefonul mobil pentru a vorbi cu reprezentantii Eco-Rom, doamna Stoica era in maternitate. La actiunea de premiere de astazi, castigatoarea a venit impreuna cu sotul ei si cu fiica lor, Ariana – Maia, in varsta de o luna si jumatate.

“Eu am inceput sa colectez selectiv dupa ce am remarcat acest obicei in strainatate. Trebuie sa-i invatam si pe copiii nostri acest lucru, pentru a avea un viitor mai curat”, a spus Eniko Andrea Stoica.

Printr-o coincidenta, autoturismul primit de ea ca premiu este de culoare alba, ceea ce i se potriveste foarte bine, intrucat castigatoarea este, de profesie, medic stomatolog.

Reprezentantii Eco-Rom au explicat, pentru Green Report, ca aceasta culoare a fost acceptata de ei doar de nevoie, intrucat in momentul cumpararii masinii (cu mult inainte de a se cunoaste identitatea castigatorului), dealerul nu avea pe stoc masini de culoare verde.

O conditie obligatorie a fost insa aceea ca autoturismul sa fie ecologic, iar din acest motiv a fost ales modelul Ford Ka.

Cateva detalii despre derularea campaniei “Ai colectat, ai castigat” a oferit astazi Lorita Constantinescu, director Comunicare si Relatii Publice Eco – Rom Ambalaje. Potrivit acesteia, campania a impus prezenta a 500 de promoteri, in 26 de locatii din Romania (22 de orase din tara plus patru dintre sectoarele Municipiului Bucuresti). Promoterii au stat langa containerele de colectare selectiva, asteptand cetatenii care veneau sa predea deseuri si oferindu-le in schimb tichete de tombola.

Unii romani au refuzat biletul de tombola, explicand ca nu colecteaza selectiv pentru premii

“Uneori promoterii au stat afara si la 35 de grade Celsius. Unii n-au rezistat si a trebuit sa-i inlocuim. Au fost si situatii in care oamenii simpli, veniti sa depuna deseurile, au refuzat sa primeasca tichetul razuibil, motivand ca ei nu fac asta pentru premii”, a povestit Lorita Constantinescu.

Din acest motiv, numarul total al celor ce au predat deseuri, pe parcursul campaniei “Ai colectat, ai castigat”, este mult mai mare de 300.000 – numarul celor care au depus tichete de concurs. In schimb se cunoaste cu precizie cantitatea totala de deseuri colectata selectiv: 3497 de tone.

Eco-Rom Ambalaje, infiintata in anul 2003, este cea mai importanta organizatie romaneasca de preluare a responsabilitatii privind indeplinirea obiectivelor de valorificare si reciclare a deseurilor de ambalaje.

Membrii ei fondatori sunt Argus, Ball Packaging Europe, Chipita Romania, Coca-Cola HBC Romania, Heineken, Mars Romania, Munplast, Quadrant Amroq Beverages, Romaqua Group Borsec, Tetrapak, Unilever, Titan, carora s-au alaturat in anul 2011 Bergenbier, Tymbark si Ursus.

In 2011, Eco-Rom Ambalaje a valorificat 34.416 tone de deseuri de ambalaje de la populatie, cu 40 la suta mai mult decat in anul anterior. De asemenea, infrastructura existenta a fost marita cu 50 la suta, numarul de pubele de colectare selectiva ajungand, in 2011, la aproximativ 12.900 de containere.

La finalul anului 2011, un numar de aproximativ 5 milioane de locuitori din 240 de localitati (cu 60 la suta mai multe localitati decat anul anterior) aveau acces la sistemul de colectare selectiva dezvoltat de Eco-Rom Ambalaje.

Mihai Diac

Comentariile tale pot fi postate aici

Citeste si:

Copiii invata ecologie intr-un autocar hi – tech

Eco-Rom: Romania recicleaza mai mult decat sustine Comisia Europeana

spot_img

Ultimele știri