Ministerul Mediului are în vedere, pentru anul viitor, finanțarea unui program pentru achiziția de biciclete electrice, a declarat, luni, viceprim-ministrul, ministrul mediului, Grațiela Gavrilescu.
În momentul în care fundamentăm bugetul Administrației Fondului pentru Mediu o să vedem exact cum vom finanța programele Rabla Clasic, Rabla Plus și programul de biciclete electrice, strâns legat în același timp și de programul pentru crearea pistelor de bicicletă, dar nu numi, pentru că aceste biciclete electrice pot să circule nu neapărat în zone specifice”, a explicat Grațiela Gavrilescu.
Printre variantele discutate se are și în vedere cea prin care deținătorul unui autoturism vechi, care vrea să acceseze programul Rabla, să nu mai fie condiționat de achiziționarea unui automobil nou, acesta putând opta pentru achiziția unei biciclete electrice.
5% din producția bicicletelor electrice a Uniunii Europene, asigurată de România
Potrivit datelor prezentate de Confederația Europeană a Industriei Bicicletei (CONEBI), anul trecut s-au vândut în România aproximativ 2.000 de unități, însă producția acestor vehicule marchează una dintre cele mai ridicate valori de la nivelul Uniunii Europene.
În 2016, în România s-au produs 60.000 de biciclete electrice, adică 5% din totatul producției de la nivelul Uniunii Europene. Cel mai mare producător este Germania cu 352.000 de unități, și o pondere de 30%, urmată de Olanda, 200.000 de unități produse (17%) și Ungaria, 171.000 de unități produse și o cotă de 15%.
Per total, în 2016, la nivelul Uniunii Europene, au fost produse 1,164 milioane de biciclete, în creștere cu aproape 13%, față de anul 2015.
Europenii vor biciclete electrice
Vânzările de biciclete electrice au crescut în 2016 cu peste 300.000 de unități, adică 22,15%, față de perioada anului 2016, de 1,364 de milioane de unități la 1,667 milioane de unități.
Piața germană a înregistrat cele mai mari vânzări (605.000 unități), 36%, urmată de Olanda (273.000 unități) și Belgia (168.000 unități), 16%, respectiv 10%.