Beijingul, care are una dintre cele mai mari flote de taxiuri din lume, are în plan înlocuirea a 67.000 de taxiuri, care funcționează cu motoare convenționale, cu mașini electrice. Problema principală care mai rămâne apoi de rezolvat este infrastructura.
Ca parte dintr-un nou program prin care autoritățile din Beijing încearcă să reducă poluarea din oraș, toate taxiurile din Beijing, dar şi din oraşele Tianjin, Hebei şi zonele apropiate, vor fi schimbate cu vehicule electrice. Proiectul de lege vizează 67.000 de taxiuri care vor fi înlocuite, treptat, cu vehicule electrice, iar mașinile noi care vor fi procurate pentru a fi taxiuri vor fi tot electrice. Potrivit Mashable, 71.000 de taxiuri din Beijing circulă momentan pe benzină.
Pentru a realiza tranziţia de la vehicule convenţionale la cele electrice, chinezii vor avea nevoie de aproximativ 9 miliarde de yuan (aproximativ 1.3 miliarde de dolari), pentru că o mașină electrică poate costa în jur de 20.000 de dolari, adică dublu față de o mașină convențională.
Efectele asupra mediului vor fi pozitive, însă, pozitive, iar companiile de taxi vor avea cheltuieli mai mici de întreţinere a vehiculelor. În cazul fiecărei mașini, economia realizată prin această metodă este de 30.000 de yuani (4.500 de dolari, 3.300 de euro) la alimentarea cu combustibil, în timp ce economia energetică făcută este echivalentă cu plantarea a 1.100 de arbori, susțin responsabilii cu traficul din oraș.
În afara prețului pentru mașinile electrice, chinezii vor mai avea de înfruntat o altă provocare: investiția în infrastructura necesară acestor vehicule. În 2014, când au fost introduse 200 de taxiuri electrice în Beijing, șoferii spuneau că au așteptat chiar și șase ore în stațiile de încărcare din cauza timpului mare de reîncărcare, dar și a cozilor formate. Potrivit unui plan din 2010, până în anul 2020 vor exista în jur de 10.000 stații de realimentare cu curent electric în toată țara.
China a devenit cea mai mare piață de mașini electrice din toată lumea. În 2016, țara și-a dublat numărul de mașini electrice, ajungând la 60.000, mai multe decât sunt în Statele Unite sau în toate țările din Europa la un loc. Pentru a-și menține poziția, China a îmblânzit restricțiile privind fabricarea mașinilor electrice pentru a atrage mai mulți producători de automobile electrice.
Aerul din Beijing este atât de poluat, încât în luna decembrie a anului trecut au fost anulate sute de zboruri de pe aeroportul internațional, din cauza vizibilității reduse. Mai mult, un studiu din 2015 a arătat că tot aerul poluat este de vină și pentru 4.000 de decese premature pe zi. În februarie 2017, guvernul a ordonat unei companii pe nume Air Matters să înceteze să mai facă publice niveluri de poluare mai ridicate de indice de calitate a aerului anunțat oficial de guvern.
La Jocurile Olimpice din 2008, oficialii din Beijing au impus închiderea multor fabrici timp de mai multe săptămâni și a oprit accesul autobuzelor și mașinilor. Planul a dat rezultate, iar atunci milioane de locuitori din Beijing au văzut pentru prima dată după luni bune soarele, însă acestea au venit cu un cost economic uriaș.
Beijing este cel mai mare oraș din China ce recurge la schimbarea flotei de taxiuri, însă nu este primul. Shenzhen și Taiyuan au anunțat deja măsuri asemănătoare.