Zeci de mii de chinezi au luat cu asalt show-room-urile auto din Beijing, dupa ce au aflat ca administratia locala vrea sa impuna o serie de masuri pentru a restrictiona cresterea necontrolata a numarului de masini de pe strazi, potrivit “The Guardian”.
In ultima saptamana au fost vandute peste 30.000 de masini noi, chinezii formand cozi in fata show-room-urilor auto inca din timpul noptii, pentru a apuca sa isi cumpere un autoturism inainte de aplicarea noilor masuri. Situatia creata l-a determinat pe Huang Wei, viceprimar al capitalei chineze si responsabil pentru trafic, sa demisioneze.
Potrivit noilor restrictii, primaria ar urma sa limiteze numarul autoturismelor care pot fi inmatriculate la 240.000 anul viitor, fata de 700.000, cat a fost limita anul acesta. In ciuda unei dezvoltari foarte rapide a infrastructurii, Beijing nu a reusit sa scape de traficul aglomerat cauzat de dublarea numarului de masini de pe strazi in ultimii cinci ani, pana la o cifra record de 4,8 milioane de autoturisme. Un sondaj recent al IBM a plasat Beijingul si Mexico City pe primul loc in topul celor mai congestionate capitale din lume.
Pachetul de masuri include si cresterea numarului de locuri de parcare, limitarea numarului de masini din flotele institutiilor publice si construirea mai multor autostrazi. Deja, primaria a anuntat ca va construe inca 280.000 de locuri de parcare.
In ciuda tuturor progreselor la nivel de infrastructura, traficul este o problema. Potrivit presei locale, in fata unui birou de inmatriculare din nordul Beijing-ului s-a format o coada de peste 1.000 de masini.
In acest ritm, numarul masinilor din Beijing ar putea sa depaseasca 5 milioane pana in luna februarie, in timp ce viteza medie de deplasare in trafic se apropie tot mai mult de viteza unei biciclete.