Banca Comerciala Romana a reusit sa reduca consumul de energie cu peste 1.637.000 kWh de energie in perioada 2009-2010, datorita unul plan de masuri privind cresterea eficientei energetice si a sustenabilitatii.
Consumul total de energie al BCR pe perioada raportarii a fost de 26.269.614 kWh, din care 21.337.162 kWh reprezinta electricitate, iar 4.932.452 kWh gaze naturale.
In anul 2009, compania a inceput sa doteze 650 dintre sucursalele sale cu firme luminoase cu leduri, in loc de firme luminoase cu neon.
De asemenea, prin intermediul campaniilor de comunicare interna, angajatii au fost incurajati sa ia ei insisi masuri privind incalzirea si iluminatul eficiente energetic si sustenabile.
Rezultatele acestor masuri sunt cuprinse in raportul de Responsabilitate Sociala Corporativa (CSR), al BCR, realizat in conformitate cu cel mai influent standard international in domeniu: Global Reporting Initiative, GRI – G3.
Raportul acopera perioada ianuarie 2009 – septembrie 2010 si prezinta, pe langa performanta financiara a BCR, impactul pe care banca l-a avut asupra societatii romanesti, respectiv asupra clientilor, angajatilor, partenerilor de afaceri, comunitatilor unde este prezenta si, nu in ultimul rand, asupra mediului inconjurator.
Program de reciclare a hartiei
Tot din 2009, BCR si-a extins gama de solutii si servicii fara hartie, cum ar fi serviciul de e-banking. Astfel, clientii au fost incurajati sa efectueze mai multe operatiuni electronice, in defavoarea celor care necesita hartie. In septembrie 2010, serviciul de internet banking al BCR avea 692.000 de utilizatori.
In plus, in 2010 a fost introdus sistemul de reciclare in sediile cele mai mari, in total sase cladiri. Pentru 2011, este planificata introducerea sistemului de reciclare in toate sucursalele mari din tara. Pana in prezent s-au colectat, in medie, 383,4 metri cubi de hartie pe an.
Bugetul total de sponsorizari al BCR a fost in 2009 de 4.800.000 lei, iar in 2010 de peste 3.625.000 lei. Cele mai importante domenii de implicare au fost educatia, solidaritatea sociala si sutinerea antreprenoriatului. Pe langa sponsorizari, compania si-a incurajat angajatii sa participe ca voluntari la actiunile comunitare (400 de angajati in 1nul 2009 si 1.000 de angajati in 2010).
Foto: baricada.ro