Barjele fluviale, cele mai eficiente mijloace de transport din punct de vedere energetic

Desi barjele se numara printre mijloacele de transport cele mai favorabile mediului si cele mai eficiente din punct de vedere energetic, in prezent acestea transporta doar aproximativ 6 % din volumul marfurilor europene in fiecare an.

Retelele hidrografice interconectate ale fluviilor Rin, Scheldt si Meuse sunt conectate cu Sena si Dunarea. Cu toate acestea, anumite blocaje majore impiedica sistemele hidrografice europene sa participe pe deplin la spatiul european al transporturilor.

Comisia Europeana a venit cu noi propuneri care vizeaza valorificarea potentialului neutilizat al celor 37.000 km de cai navigabile interioare din Europa. Aceste propuneri vor facilita transportul marfurilor si vor conduce la continuarea ecologizarii sectorului, precum si la incurajarea inovarii si la imbunatatirea locurilor de munca.

500 de milioane de tone de marfa circula deja de-a lungul fluviilor si canalelor noastre in fiecare an. Aceasta inseamna echivalentul a 25 de milioane de camioane, dar nu este suficient. Trebuie sa ajutam transportului pe cai navigabile sa devina pe termen lung un sector de inalta calitate. Trebuie sa eliminam blocajele care il impiedica sa se dezvolte si sa investim in competentele fortei de munca din acest sector”, a spus Siim Kallas, vicepresedinte al Comisiei Europene si comisarul responsabil cu transporturile

Potentialul de dezvoltare al sectorului este afectat de blocaje semnificative, care constau in ecluze, poduri sau senale dimensionate necorespunzator si in lipsa unor conexiuni, cum ar fi legatura intre retelele hidrografice ale Senei si ale fluviului Scheldt. Comisia propune imbunatatirea transportului de marfuri pe caile navigabile prin modernizarea ecluzelor, a podurilor si a canalelor de navigatie. Noul mecanism „Conectarea Europei” si orientarile TEN-T acorda prioritate noilor oportunitati de finantare pentru caile navigabile interioare, care sunt de altfel o componenta importanta a sase din noua coridoare ale retelei centrale TEN-T.

Investitii in ecologizare, inovare si forta de munca

In comparatie cu alte moduri de transport terestru, transportul pe caile navigabile interioare este eficient din punct de vedere energetic, sigur, aproape lipsit de ambuteiaje si silentios. Comisia va propune masuri, inclusiv noi standarde pentru motoare, pentru a incuraja investitiile in tehnologii cu emisii scazute de carbon, precum si pentru a sprijini cercetarea si inovarea.

Se va acorda prioritate imbunatatirii legaturilor dintre caile navigabile interioare, reteaua rutiera si cea feroviara, acordând o atentie deosebita conexiunilor in porturile maritime si fluviale. Pe baza reexaminarii in curs a serviciilor de informatii fluviale, Comisia va face propuneri pentru a imbunatati instalatiile de manipulare a incarcaturilor si pentru a reduce formalitatile administrative.

Sectorul cailor navigabile se bazeaza pe o forta de munca competenta. Noile propuneri ar trebui sa genereze o mai ampla recunoastere a calificarilor fortei de munca si a parcursului profesional al acesteia, sa imbunatateasca accesul la locuri de munca si mobilitatea.

spot_img

Ultimele știri