Atunci cand o aripa a avionului se poate balansa in zbor, aparatul devine cu 20% mai eficient, se arata intr-un studiu citat de GreenBiz.
Acesta a fost realizat de un grup de cercetatori de la Universitatea din Warwick si are potentialul de a economisi cantitati imense de combustibil si de bani pentru industria transportului aerian. In plus, emisiile de gaze cu efect de sera ar scadea drastic.
„Aceasta a fost o surpriza pentru noi toti din comunitatea aerodinamicii. Adevarul este ca nu suntem siguri de ce aceasta tehnologie reduce frecarea, dar cu presiunea schimbarilor climatice nu ne permitem sa asteptam pentru a afla”, a afirmat Dr. Duncan Lockerby de la Universitatea din Warwick.
Studiul britanicilor arata ca, atunci cand nu aripile in sine sunt mobile, ci exista un mic jet de aer redirectionat deasupra aripilor, ce imita conditia de mobilitate, presiunea asupra aripilor scade, astfel incat aparatul are nevoie de mai putin combustibil pentru propulsie.
Ideea a aparut dupa ce oamenii de stiinta au studiat striatiile de pe corpul rechinilor, ce reduc frecarea cu aproximativ 5%. Echipa de la Universitatea Warwick crede ca poate obtine o scadere a acestui parametru cu pana la 40%. Modelele necesare testelor vor fi gata pana in 2012.
Industria aviatica are in prezent un impact major asupra mediului. Din acest motiv, patru companii aeriene au cerut la inceputul an ca transportul aerian sa fie inclus in viitoarele tratate pentru mediu, mai ales in cel ce trebuie semnat in decembrie la Copenhaga, menit sa inlocuiasca protocolul de la Kyoto.
Foto: www.warmgunmedia.net