Autoutilitarele comercializate anul trecut în Europa au fost cu 2,4% mai eficiente din punct de vedere al consumului de carburant decât cele din 2013, potrivit noilor date publicate de Agenția Europeană de Mediu, preluate de edie.net.
Conform datelor oficiale, în Uniunea Europeană, în 2014, au fost înmatriculate mai mult de 1,4 milioane de autoutilitare, cu o medie a emisiilor de 169,2 grame CO2/km, cu 4 grame mai puțin decât în perioada anului 2013. Mai mult decât atât, cifrele se situează sub cele stabilite pentru 2017, care prevăd o limită maximă de 175 g/km pentru flotele de autoutilitare. Ținta asumată pentru 2020 este de 147 g/km.
Datele AEM arată o creștere cu 18% a numărului de autoutilitare înmatriculate în 2014; mai mult de 60% dintre acestea au fost cumpărate în Franța (24%), Marea Britanie (21%) și Germania (15%). Din totalul vehiculelor înmatriculate, 97% dintre acestea au motorizare diesel. Mai puțin de 2% sunt alimentate cu gaz natural sau lichefiat, iar mai puțin de 0,5% sunt modele electrice.
Cele mai mici emisii au fost înregistrate la autoutilitarele noi vândute în Portugalia (145,1 g/km), Malta (145,7 g/km) și Bulgaria (148,6 g/km). La polul opus s-au clasat mașinile noi vândute în Slovacia (193,3 g/km), Cehia (191 g/km) și Germania (190,4 g/km). Media emisiilor de CO2 la autoutilitarele comercializate pe teritoriul României este de 171 g/km.
Între 1990 și 2010, emisiile autoutilitarelor au crescut cu 36% și reprezintă în prezent 6% din totalul emisiilor de CO2 la nivelul UE. Între timp, UE și-a asumat reducerea emisiilor din transport cu 60%, comparativ cu nivelul din 1990. În acest sens, CE a propus un instrument de măsurare, certificare și raportare a emisiilor de CO2 ale acestor vehicule, în speranța că o transparență crescută va accelera progresul.
Citește și:
FOTO Top 10 cele mai bune mașini ecologice din 2015
O singură mașină electrică achiziționată prin Programul “Rabla” în doi ani
Automobilele electrice se repoziționează în ofertele dealerilor
Aproape 100 de mașini electrice în România, dar infrastructură aproape inexistentă