Consumul de carburant al masinilor a crescut in ultimile saptamani cu pana la 25%, din cauza conditiilor grele de drum cauzate de caderile masive de zapada si a temperaturilor scazute, ducand implicit la sporirea proportionala a nivelului emisiilor de dioxid de carbon.
In Romania, volumul mediu al emisiilor de dioxid de carbon al vehiculelor este de 148 de grame pentru fiecare kilometru parcurs. Temperaturile scazute, starea suprafetei de rulare si blocajele din trafic au fost principalii factori care au determinat in ultimile saptamani cresterea consumului de carburant cu pana la 25%, deci, implicit, a nivelului noxelor, sunt de parere specialistii din piata auto locala.
“Consumul de carburant este afectat in principal de temperatura de afara, intrucat motorul face un efort suplimentar pentru a aduce masina la parametri optimi de functionare. Daca motorul functioneaza “la rece”, este fortat sistemul de alimentare. Cred ca in perioada sezonului rece un autotursm consuma in medie cu 10% mai mult carburant”, a declarat pentru Green Report pilotul de raliu, Vlad Cosma.
La randul sau, Florin Nita, directorul de marketing al importatorului marcii Honda, a precizat pentru Green Report ca in actulalele conditii meteo, consumul de carburant poate creste cu pana la 25%. “In ceea ce priveste condusul in interiorul oraselor, consumul poate sa “sara” la 20-25%, opririle fecvente cauzate de traficul greoi fiind unul dintre principalii factori negativi. In cazul rularii fara opriri frecvente, consumul de carburant este mai redus”, a precizat Nita.
Silviu Preoteasa, presedintele Asociatiei Dealerilor de Marca din Romania, afirma ca temperatura aerului este un factor decisiv in ceea ce priveste eficienta consumului si apreciaza ca, in acesta perioada, acesta creste cu cel putin 10%. “Consumul suplimentar de carburant depinde in cea mai mare masura de temperatura. Este destul de greu de estimat care este nivelul de eficinta al consumului, pentru ca parcul auto este foarte variat. In ultima perioada, producatorii echipeaza autoturismele cu sisteme care incalzesc apa din circuitul motoarelor, tehnologie care duce la o un consum mult mai mic pe timp de iarna. In orice caz, in acesta perioada se consuma cu minimum 10% mai mult carburant”, a mentionat Preoteasa pentru Green Report.
De asemenea, carosabilul acoperit de zapada este un factor determinat in economia consumlui de carburant, situatie in care putem vorbi de pierderi de chiar 50%, considera presedintele Asociatiei Distribuitorilor Ford din Romania, Cristian Bica. “In conditii normale de iarna, consumul de combustibil creste cu 5-10%, insa daca avem o suprafata de rulare acoperita cu zapada afanata din abundenta, acesta se poate ridica chiar si la 50%. Totodata, pentru a ajunge la un regim normal de functionare la temperaturi scazute, motorul va consuma suplimentar”, a spus reprezentantul organizatiei.
Pilotul de raliu, Titi Aur, spune ca pentru a evita un consum excesiv de carburant sunt recomandate corelarea corecta schimbarii treptei cu viteza de rulare si folosirea franei de motor cat mai mult posibil. De asemenea, o presiune corecta in roti eficientizeaza deplasarea si reduce gradul de uzura.
Reprezentantii pietei auto recomanda pornirea motorului si mentinerea ralanti cu cel putin 10 minute inainte de a pleca la drum.
Citeste:
Emisiile de CO2, la un nivel record. Temperatura medie a planetei ar putea creste cu 4 grade
Laszlo Borbely: Este “inadmisibil” sa eviti sa platesti taxa de poluare