Comisia pentru Mediu a Parlamentului European a confirmat propunerea legislativa conform careia autoturismele noi, construite incepand cu anul 2020, ar trebui sa realizeze o economie medie de carburant de 3,9 l/100km.
In același timp, comisia parlamentara a recomandat ca, pana in anul 2025, consumul de carburant al noilor autoturisme sa scada sub 3 l/100km. Conform testelor producatorilor, consumul mediu actual al noilor autoturisme este de 5,5 l/100km, insa consumul mediu real in conditii trafic este de 6,6 l/100km.
Greg Archer
Acest vot contribuie la reducerea consumului de petrol, la reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera și la crearea unor noi locuri de munca, cu inalta calificare. Standardele de emisii pentru autovehicule arata ca legislatia in domeniul mediului este buna nu doar pentru planeta noastra, ci creeaza și beneficii economice și sociale semnificative. Fixarea unei limite de emisii pentru autoturisme, pentru anul 2025, reprezinta un real progres insa, pentru a stimula tranzitia catre fabricarea unor autoturisme cu zero emisii ar fi nevoie de o limita de consum de 2,5 l/100km”, a declarat Greg Archer, manager de programe pentru autovehicule cu emisii scazute de carbon, in cadrul organizatiei Transport & Environment.
Parlamentul european a votat, de asemenea, in favoarea amendarii modului in care se realizeaza testele oficiale ale autoturismelor, cu scopul reducerii diferentelor care exista intre cifrele de consum comunicate de producatori și cele obtinute de catre proprietarii autoturismelor, in conditii reale de trafic. Suplimentar, membrii comisiei parlamentare au votat pentru reducerea flexibilitatilor la care pot apela constructorii de autoturisme, flexibilitati care ar slabi tinta pentru anul 2020 și ar incetini ritmul de reducere a consumului de carburant.
Cu cat emisiile de CO2 ale unui autovehicul sunt mai mici, cu atat acesta este mai eficient. Daca flexibilitatile vor fi eliminate din legislatie, in anul 2020, detinatorul unui autoturism va face o economie medie la carburant (la actualul pret) de 647 euro/an, in comparatie cu ceea ce cheltuiește acum . Pretul mai mare al autoturismului – determinat de includerea tehnologiilor de reducere a consumului – va fi amortizat in aproximativ doi ani.
Thomas Ulmer
Standardele obligatorii referitoare la emisii au un impact enorm asupra tuturor locurilor de munca in UE. Masinile vor fi mai economice, lucru care va duce la reducerea costurilor pentru consumatori“, a aratat raportorul german Thomas Ulmer de la Grupul Partidului Popular European (Crestin Democrat).
Acesta va participa la negocierile cu ministrii. Votul in plenul Parlamentului European este programat pentru iulie 2013.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. Afla mai mult
Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor.
Cookie-urile necesare ajută la a face un site utilizabil prin activarea funcţiilor de bază, precum navigarea în pagină şi accesul la zonele securizate de pe site. Site-ul nu poate funcţiona corespunzător fără aceste cookie-uri.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
functionality_storage
11 months
personalization_storage
11 months
security_storage
11 months
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Aceste cookie-uri vă asigură o experienţă îmbunătăţită şi mult mai uşoară, deoarece au funcţionalităţi precum stocarea preferinţelor dvs. în legătură cu ce informaţii doriţi să primiţi.
Cookie-urile de statistică îi ajută pe proprietarii unui site să înţeleagă modul în care vizitatorii interacţionează cu site-urile prin colectarea şi raportarea informaţiilor în mod anonim.
Cookie-urile de marketing sunt utilizate pentru a-i urmări pe utilizatori de la un site la altul. Intenţia este de a afişa anunţuri relevante şi antrenante pentru utilizatorii individuali, aşadar ele sunt mai valoroase pentru agenţiile de puiblicitate şi părţile terţe care se ocupă de publicitate.