Austral pune sustenabilitatea ca prioritate

Una dintre preocuparile crescande ale Austral, companie care se numara printre liderii pietei de papetarie si birotica din Romania,  o reprezinta sustenabilitatea, in contextul in care se resimte in piata nevoia de educare a companiilor in privinta beneficiilor utilizarii articolelor de papetarie reciclata.

Compania promoveaza intens solutiile eco, produse revolutionare precum hartia de copiator Save! 65g, in productia careia, desi ca proprietati este perfect similara cu hartia de 80g, se utilizeaza cu 19% mai putin lemn, 38% mai putina apa si 18% mai putina energie, generandu-se in medie cu 31% mai putine emisii de carbon la productie decat in cazul hartiei obisnuite.

Cota de 7%, pe o piata fragmentata, de 150-170 milioane euro

Austral detine in momentul de fata o cota de 7% pe piata papetariei pentru birouri, estimata la 150-170 milioane de euro. Procentul este unul semnificativ, avand in vedere caracterul puternic fragmentat al pietei locale. Doar 40% din aceasta este impartita intre 6-7 jucatori cu cote ce depasesc 1% (dintre care doar primii 3 au peste 5%) si foarte multi alti jucatori regionali cu cote sub 1%. Distributia fragmentata, precum si subcategoriile complexe de produse, fac aceasta piata greu de cartografiat in exactitate.

Un alt factor il reprezinta orientarea clientilor companii catre produse mai slab calitative cu preturi mici si reducerea consumului de papetarie, desi acesta reprezinta in medie doar 0,5% din cifra de afaceri. Se constata astfel o presiune crescanda asupra marginilor si o crestere a frecventei vizitelor la client, ceea ce afecteaza direct profitabilitatea jucatorilor din piata.

Cifra de afaceri de 6,7 milioane de euro in trimestrul trei

Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 6,7 milioane de euro (300 milioane lei) aferenta trimestrului trei din 2012, in crestere cu 3% fata de perioada similara a anului anterior. Pentru trimestrul patru, compania estimeaza atingerea unei cifre de afaceri de 10 milioane euro (450 milioane lei).

“Rezultatele pozitive se datoreaza in mare parte investitiilor noastre in pastrarea calitatii ridicate a serviciilor si optimizarea proceselor de vanzari. In acest sens am imbunatatit platforma de comenzi online, ce beneficiaza acum de cele mai moderne facilitati din domeniul comertului electronic, iar echipa noastra de vanzari urmeaza in mod constant stadii de perfectionare. Intentionam ca in 2012 sa crestem in continuare gradul general de satisfactie a clientilor Austral, studiile noastre aratand ca acesta deja depasea 91% la inceputul anului”, a declarat directorul general al Austral, Emil Deliu (foto).

Compania, cu actionariat 100% romanesc, are in prezent 160 de angajati, un parc auto de 90 de autovehicule si o cifra de afaceri de 9,4 milioane de euro la nivel de 2011.

Cosmin Zaharia

spot_img

Ultimele știri