Asociatia Dealerilor de Marca Volkswagen (ADMVW), o organizatie neguvernamentala infiintata la inceputul anului 2006, sustine actuala taxa pe poluare auto, potrivit unui comunicat ADMVW, informeaza Agerpres.
"In cei aproape 10 ani de activitate, distribuitorii autorizati ai marcilor Volkswagen si Audi din Romania, constienti de responsabilitatea sociala ce le revine in cadrul unui comert civilizat si la standarde europene, si-au construit succesul economic intr-o maniera etica, cu respect fata de cetateni, comunitati si mediu. Pentru aceasta, au fost facute importante investitii in spatii de prezentare a autovehiculelor, in dotarea unitatilor de service cu echipamente si utilaje de ultima generatie si nu in ultimul rand in instruirea personalului specializat", se arata in comunicat.
Potrivit ADMVW, aceste investitii insumau, la sfarsitul anului 2008, aproximativ 150 milioane euro si au fost posibile atat prin reinvestirea profiturilor cat si prin numeroase credite bancare obtinute in baza unor planuri de afaceri bine argumentate si sustinute de un climat legislativ stabil si coerent. Asociatia a precizat ca prin aceste investitii au fost create numeroase locuri de munca, iar numarul angajatilor firmelor membre a ajuns la circa 2.500 persoane. Anul trecut, distribuitorii marcilor Volkswagen si Audi au contribuit la bugetele locale cu circa 85 milioane euro, prin taxe, impozite si TVA.
"Consideram ca o eventuala revenire a taxei pe poluare, in forma stabilita prin OUG 50/2008 – prin care a fost posibil ca, pentru prima data in ultimii 10 ani, numarul autoturismelor second-hand inmatriculate in Romania sa depaseasca numarul de autoturisme noi (301.000 second hand fata de 271.000 masini noi), nu va face decat sa majoreze numarul de masini mai vechi de 10 ani (numai in perioada ianuarie – iunie 2008, peste 52 la suta din numarul total de masini rulate) si sa favorizeze, in continuare, dezvoltarea comertului nefiscalizat (neplatitor de taxe si impozite) fapt ce ar fi discriminatoriu in raport cu distribuitorii autorizati de autoturisme din cadrul retelelor de comercializare ale diverselor marci de automobile", se arata in comunicatul ADMVW.
Premierul Emil Boc a declarat, recent, ca o decizie referitoare la taxa de poluare auto va fi adoptata in luna februarie. Comisia Europeana a adus la cunostinta autoritatilor romane – printr-o scrisoare trimisa la 22 decembrie – ca informatiile furnizate de autoritatile de la Bucuresti executivului comunitar cu privire la noua taxa auto sunt incomplete pentru ca Bruxellesul sa poata realiza o analiza completa a actului normativ, a declarat, recent, pentru Agerpres, purtatorul de cuvant al CE in domeniul taxelor, Maria Assimakopoulou.
Ea a aratat insa ca primele estimari ale expertilor Comisiei, realizate pe baza informatiilor preliminare primite din partea Bucurestiului, arata ca noile masuri nu sunt conforme cu legislatia Uniunii Europene. Potrivit Mariei Assimakopoulou, CE si autoritatile romane se consulta in permanenta pe aceasta tema, iar discutiile respective sunt informale si confidentiale. Guvernul Tariceanu a aprobat, in luna decembrie a anului trecut, o Ordonanta de Urgenta ce prevede triplarea taxei pentru masinile vechi, incepand din 15 decembrie 2008.
Premierul Tariceanu explica atunci ca masura are menirea de a incuraja industria auto din Romania. Tot incepand cu data de 15 decembrie se aplica si prevederile care excepteaza de la obligatia de plata a taxei pe poluare autoturismele cu norma de poluare Euro 4 a caror capacitate cilindrica nu depaseste 2.000 de centimetri cubi, precum si utilitarele cu norma de poluare Euro 4, care se inmatriculeaza pentru prima data in Romania sau in statele membre ale UE. De la 15 decembrie, taxa pentru o masina second-hand Euro 4 cu capacitate de 1.400 centimetri cubi urca la 840 euro, fata de 280 de euro, in prezent.
Pentru o masina Euro patru cu o capacitate de 1.600 cmc taxa ajunge la 1.440 euro, de la 480 de euro. Taxa de poluare auto pentru o masina Euro 4 de 2.000 de cmc creste la 2.400 euro de la 800 de euro. Pentru o masina Euro 3 de 1.400 cmc taxa creste la 2.730 euro, de la 910 euro, pentru un autovehicul cu capacitate de 1.600 cmc taxa se majoreaza la 4.800 euro, de la 1.600 euro, iar pentru unul de 2.000 cmc taxa va fi de 7.800 euro, fata de 2.600 euro anterior. Taxa auto a fost introdusa pentru prima data la 1 ianuarie 2007, fiind modificata de mai multe ori, inclusiv in urma criticilor formulate de UE.