Aproximativ 7 miliarde de sticle vor ajunge anual în Sistemul de Garanție – Returnare

Aproximativ 7 miliarde de sticle vor intra anual în Sistemul de Garanție – Returnare, cifra fiind actualizată pe baza raportărilor făcute de agenții economici care s-au înregistrat în RetuRo, a precizat directorul general al Asociaţiei Berarii României, Julia Leferman, în cadrul Conferinţei „Managementul deşeurilor: Sistemul Garanţie – Depozit şi taxa pe plasticul nereciclat”, organizată de Green Report. 

Numărul ambalajelor care va trebui astfel gestionat va fi unul mai mare decât se anticipa.

Leferman a subliniat că RetuRo este primul parteneriat – public privat din România și că vor exista și provocări în acest sistem deosebit de complex.

„Pe zona de retail, am văzut și în procesul de înregistrare în platformă că sunt dificultăți identificate de către operatorii economici. (…) Deopotrivă, astfel de provocări sunt și pe zona producătorilor și importatorilor. Vorbim aici în principal de schimbările pe care sistemul le aduce, odată ce intrăm în etapa de implementare – schimbări ale proceselor interne, ale modului în care este înregistrată din punct de vedere contabil garanția care însoțește produsele, a informațiilor care vor fi raportate lunar către RetuRo și apoi de gestionare a stocurilor de produse în perioada de tranziție când se vor găsi în piață simultan produse cu ambalaje SGR și produse fără acest marcaj ”, a spus ea.

Fiecare producător va trebui însă să își gestioneze problema stocurilor deoarece, pentru a beneficia de garanție, sticlele vor trebui marcate cu sigla SGR. Astfel, odată cu intrarea în funcțiune a sistemului, producătorii vor începe să pună pe piață produse al căror ambalaj va purta marcajul SGR, dar pe de altă parte este important să nu rămână cu stocuri de băuturi care nu au acest marcaj și a căror comercializare va fi mai dificilă, în măsura în care este posibil să nu mai fie cerute de consumatori.

Nevoia de date corecte

La rândul său, Alice Nichita, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Băuturi Răcoritoare (ANBR), a spus că este nevoie de date corecte, precise şi defalcate pentru a dimensiona capacitatea logistică a Sistemului de Garanţie-Returnare (SGR).

În luna martie vom continua să-i susţinem activ pe toţi cei care urmează să se înroleze în platformă pentru a putea definitiva acest proces cât mai eficient. Trebuie să avem grijă ca informaţiile să fie foarte precise în momentul în care le încărcăm în sistem. Platforma nu este greoaie. Sunt şi tutorialele video care te conduc pas cu pas şi cu explicaţii extrem de simple şi de utile, accesibile tuturor. Echipa de la call center este, de asemenea, disponibilă pentru a răspunde. Este deopotrivă foarte important de spus că avem nevoie de date corecte, precise şi defalcate, pe tip de ambalaj, pe lunile de vânzări pe anul trecut şi un estimat pentru anul în curs. Trebuie înscrise toate punctele de vânzare, cu un estimat, localizarea geografică, volumul vândut, toate informaţiile necesare pentru a putea dimensiona capacitatea logistică a RetuRO pentru a putea fi pregătită pentru preluarea acestor ambalaje„, a susţinut Nichita.

Potrivit reprezentantei ANBR, operatorii economici se mai pot înregistra în sistem, deşi termenul-limită a trecut.

Citește și: Sistemul de Garanție – Returnare : Aproximativ 80.000 de agenți economici au obligația să se înregistreze  

spot_img

Ultimele știri