Apa Dorna cu silueta zvelta

Apa minerala Dorna este imbuteliata, din acest an, in ambalaje de generatie noua,cu forma mai zvelta si cu un continut de plastic redus cu pana la 25 la suta.

Noile ambalaje Dorna si Dorna Izvorul Alb sunt mult mai usor de reciclat decat cele anterioare.

Lansarea noilor PET-uri face parte din initiativa globala a companiei Coca-Cola de a eficientiza si optimiza materialele folosite pentru ambalarea produselor. Modificarea ambalajelor se aplica numai pentru apele minerale, nu si pentru celelalte bauturi produse de Coca-Cola.

Noile PET-uri sunt mai usoare – ceea ce aduce avantaje atat firmei de imbuteliere, cat si si clientilor. PET-urile au aceeasi forma cilindrica, dar sunt mai subtiri in zona centrala, ceea ce le da un aspect mai sportiv si le face mai usor de tinut in mana. Noua forma permite si rasucirea mai usoara a ambalajelor, dupa golire, ceea ce le face mai usor de depozitat si de transportat in vederea reciclarii.

Din gama de ambalaje Dorna si Dorna Izvorul Alb, cea mai mare reducere a cantitatii de plastic incorporata se remarca la PET-urile de 1,5 litri, a caror greutate a scazut cu 26 la suta. PET-urile de 0,5 litri de Dorna Izvorul Alb sunt mai usoare cu 24,3 la suta, iar ambalajele de Dorna Izvorul Alb de 2 litri sunt mai usoare cu 15,9 la suta.

Apele minerale Dorna (carbogazificata) si Dorna Izvorul Alb (plata) sunt produse de Coca-Cola HBC Romania Srl. Coca-Cola HBC are trei fabrici de imbuteliere in Romania – la Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei, dar apele minerale se imbuteliaza numai la Vatra Dornei. La Ploiesti si la Timisoara se produc celelalte bauturi din patrimoniul grupului Coca-Cola.

Ambalajele din plastic, tip PET, se produc in aceleasi fabrici, iar dupa utilizare sunt reciclate.

Incepand din anul 2010, sistemul Coca-Cola Romania are noi reguli privind gestionarea durabila a apei ca materie prima, astfel incat fabricile de imbuteliere a bauturilor, care extrag apa din puturi de mare adancime, sa nu afecteze apa disponibila pentru populatie si agricultura. Potrivit datelor furnizate de Coca-Cola HBC Romania, la Vatra Dornei circa 5 la suta din apa extrasa si tratata este oferita comunitatii locale, catre familiile care nu au acces la sistemul de alimentare cu apa potabila.

Intrebati de Green Report care dintre bauturile lor se vinde mai bine in Romania, reprezentantii Coca-Cola HBC au evitat sa faca asemenea comparatii. In schimb, acestia au precizat ca, pentru produse diferite, profilul cumparatorului este diferit. Ana Popescu, specialist media Coca-Cola HBC, a precizat pentru Green Report ca “in Coca-Cola exista cofeina. In schimb, apa Dorna Izvorul Alb este recomandata chiar si pentru hrana bebelusilor”.

Mihai Diac

Comentariile tale pot fi postate aici
 

spot_img

Ultimele știri