Scandalul Volkswagen cu privire la emisiile de noxe și strategiile constructorilor de a „evita” respectarea standardelor de poluare impuse de normele tot mai stricte poate reprezenta rampa de lansare de care aveau nevoie mașinile electrice atât în Europa, cât și în Statele Unite. Şi odată cu acestea, se va anunța moartea motoarelor diesel pe care francezii deja au în plan să le interzică, pentru început în Paris și ulterior în întreaga țară. Cât de toxic este un motor diesel sau benzină poate fi văzut de orice om care a mers 10 metri printr-o parcare subterană sau acoperită neaerisită, unde vara ușor se ajunge la peste 50 de grade Celsius, iar aerul este de nerespirat.
De la ce pornesc problemele constructorilor? De la faptul că piața dictează menținerea unui anumit preț pentru mașini, iar introducerea unor standarde tot mai ridicate de poluare crește prețul, odată cu echipamentele necesare acestora. Întâi a fost discuția pe piața camioanelor, care a trecut încă de anul trecut la normele Euro 6, iar constructorii au fost obligați să regândească întreg proiectul pentru ca acestea să poată respecta noile standarde. Acum sunt autoturismele care au trecut la Euro 6 și odată cu noul standard au intervenit creșteri ale prețurilor. Însă motoarele termice nu sunt cele mai eficiente, motiv pentru care menținerea consumului la un nivel redus reprezintă o adevărată provocare pe măsură ce normele de siguranță cresc greutatea vehiculelor, în timp ce arderea noxelor de asemenea consumă mai mult carburant.
Citește articolul integral aici.