Capitala Olandei se confruntă cu o situație excepțională. Amsterdam nu mai are suficiente locuri de parcare pentru cele 880.000 de biciclete care-i străbat zilnic străzile. Într-un efort de a rezolva problema, autoritățile au decis construirea altor 40.000 de noi locuri de parcare până în 2030.
Primele investiții vor fi orientate către înființarea a două insule artificiale care să găzduiască câte 2.000 de locuri de parcare fiecare, dar și pentru crearea unei parcări subacvatice cu 21.500 de locuri în lacul de care înconjoară Gara Centrală. Aceasta va fi legată printr-un tunel de sistemul de metrou al orașului. Deși investițiile par extrem de costisitoare acestea nu sunt opționale pentru Amsterdam, ci sunt extrem de necesare.
Aproape 60% dintre locuitori folosesc bicicletele în fiecare zi, iar 43% se deplasează spre locul de muncă și dinspre acesta folosind bicicleta. De asemenea, bicicletele parcate necorespunzător sunt extrem de costisitor de ridicat. Pentru cele 73.000 de biciclete ridicate, municipalitatea a cheltuit în 2013 între 50 și 70 de euro, în timp ce proprietarii au plătit pentru recuperarea acestora doar între 10 și 12 euro.
Citește și:
Cea mai lungă pistă de biciclete din Europa va traversa Londra