Ce e mai „verde” decât verdele? Albastrul. Este descoperirea de care brandurile care vor să pară sustenabile ar trebui să țină cont atunci când își creează identitatea. Atenție, însă! Culorile pot genera anumite așteptări sau atitudini critice.
Brandurile care folosesc nuanțe de albastru în designul logo-ului sunt percepute ca fiind cele mai sustenabile față de mediul înconjurător. Este descoperirea făcută de cercetătorii de la Universitățile Oregon și Cincinnati, care au analizat percepția consumatorilor asupra brandurilor, în funcție de culorile pe care acestea din urmă și le aleg.
Unul dintre autorii studiului, profesoara de marketing Aparna Sundar, a explicat legătura dintre culori și judecățile etice emise de către consumatori:
În timpul experimentului, cercetătorii le-au arătat subiecților logo-uri fictive, de diverse culori. Astfel, au constatat că verdele și albastrul sunt asociate cu branduri percepute ca fiind mai sustenabile decât cele care și-au ales culoarea roșie ca predominantă pentru identitatea lor de brand.
Profesorul de marketing James Kellaris, și el autor al studiului, s-a ar[tat surprins de descoperire: „Ceea ce este foarte interesant este faptul că albastrul este mai verde decât verdele atunci când vorbim despre impresia de responsabilitate față de mediu pe care o creează, chiar dacă verdele este cel mai des folosit pentru a transmite asta.”
Utilizarea acestor culori creează însă așteptări pe care brandurile ar face bine să le satisfacă. Consumatorii vor fi mai critici și vor analiza mai atent practicile și performanțele lor de sustenabilitate.