Reprezentantii industriei alimentare din Uniunea Europeana (UE) si cei ai Federatiei Mondiale a Advertiserilor au fost de acord cu prevederile Codului etic pentru publicitatea produselor alimentare destinate copiilor, prezentate joi la Bruxelles. Initiativa lansata de europarlamentarul liberal Magor Csibi doreste sa protejeze copii sub 12 ani de practicile de publicitate inselatoare.
"Majoritatea companiilor producatoare de alimente au apreciat aceasta initiativa si am convenit sa lucram impreuna pentru crearea unui cod etic, unanim acceptat la nivelul intregii Uniuni. Acordul este un pas inainte, prin care se garanteaza valabilitatea si aplicarea codul etic pe termen lung", a declarat Magor Csibi.
Eurodeputatul liberal s-a declarat increzator ca va ajunge la un acord si cu reprezentantii industriei alimentare romanesti, cu care va avea astazi o noua runda de discutii. Intalnirea este a doua din ciclul consultarilor pe aceasta tema. In urma primei intalniri, reprezentantii industriei alimentare s-au aratat deschisi spre adoptarea codului etic.
„Odata cu adoptarea in Romania a noului sistem de etichetare (CZE – cantitate zilnica estimata) am aratat ca putem sa fim la fel de inovativi ca si ceilalti actori europeni. Cred ca liderii industriei romanesti sunt pregatiti sa gandeasca la fel de progresist si sa accepte Codul etic. Am fi primul stat membru care adopta o reglementare de acest gen. Cu alte cuvinte noi am da tonul in Europa!" a mai sustinut vicepresedintele Comisiei de Mediu, Sanatate Publica si Siguranta Alimentara din Parlamentul European.
Codul etic, redactat impreuna cu Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, a fost initiat ca reactie la cresterea gradului de obezitate in randul copiilor- la nivelul UE existand aproximativ 22 milioane de copii supraponderali, dintre acestia 5 milioane fiind obezi.