Guvernul a trimis Comisiei Europene documentatia privind noua taxa auto, cerand acordul pentru reducerea cu o treime a valorii triplate a acestui impozit perceput la inmatricularea vehiculelor.
Va rezulta astfel un nivel dublu fata de suma perceputa la data introducerii taxei pe poluare auto, in iulie 2008, si cresterea usoara a taxei la vehicule non-euro si Euro1. Propunerea consta in „inlocuirea actualei valori a taxei, tripla fata de cea din vara lui 2008, cu una dubla fata de valoarea de atunci“, au declarat ieri, pentru Mediafax, surse ministeriale.
Coeficientii de calcul, modificati
Modul de calcul ramane acelasi, doar coeficientii se modifica. In plus, “modificarea coeficientilor ar duce si la cresterea cuantumului de plata pentru masinile non-euro sau cu standard de poluare Euro 1, cazuri in care taxa va creste, dar nu semnificativ”.
Proprietarii de vehicule noi Euro 4 cu cilindree sub doi litri vor in continuare scutiti de la plata taxei, ca o masura de sprijinire a industriei auto.
In cazul in care propunerea Guvernului va fi acceptata de catre Comisia Europeana, noua forma a taxei auto urmeaza sa fie introdusa prin ordonanta de urgenta.