Adevarul: Recordul de viteza, batut de schimbarile climatice

Inginerul britanic Richard Jenkins a construit o masinarie propulsata de vant, demna de „Guiness Book”
Greenbird, cel mai rapid vehicul eolian construit vreodata, nu a putut bate recordul de viteza la sol din cauza incalzirii globale

Echipa care a construit masinaria spera totusi sa intre in cartea recordurilor pentru cea mai mare viteza atinsa pe gheata de un vehicul propulsat de vant.

Britanicii Richard Jenkins si Dale Vince au construit masinaria eoliana Greenbird care are o panza solida in forma unei aripi de avion. Ei au vrut sa doboare recordul mondial de viteza la sol, de 187 kilometri pe ora, pentru un vehicul propulsat de vant.

Cei doi au testat masinaria pe lacul sarat LeFroy, care are o suprafata de 500 de kilometri patrati. Ei au asteptat momentul prielnic pentru realizarea cu succes a acestui test. Lacul trebuia sa fie uscat si vantul sa bata cu putere.

Dar ploi abundente si neobisnuite pentru aceasta perioada a anului, precum si lipsa vantului au facut ca vehiculul sa nu mai poata functiona. „Este o ironie. Greenbird trebuia sa demonstreze cum va arata lumea in epoca postpetrol.

Dar trebuie sa ne oprim din cauza schimbarilor pe care tocmai utilizarea petrolului le-a produs asupra climei", scria Dale Vince pe blogul sau.

O noua incercare, anul viitor

Cei doi britanici spera acum ca anul viitor sa bata recordul pe gheata, tot cu masinaria propulsata de vant. „Cred cu tarie ca in urmatorii 20 de ani, puterea vantului va fi principala sursa de energie, iar masinile propulsate de vant vor deveni in curand realitate", a adaugat Dale Vince.

Atinge o viteza mult mai mare decat cea a vantului

Greenbird este un proiect construit prin parteneriatul dintre Ecotricity – cea mai mare companie britanica independenta de energie „verde"- si inginerul Richard Jenkins, fondatorul proiectului Windjet.

Vehiculul este echipat cu o panza solida verticala. Daca vantul bate cu putere, se pot atinge viteze de pana la sase ori mai mari decat cea a vantului, in functie de suprafata de rulare.

Pentru mai multe informatii viziteaza Adevarul

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri