Datorita cererii mai mari la export si in Romania, fabrica Dacia lucreaza si sambata.Programele de innoire a parcului auto din Germania si Romania au impulsionat vanzarile Dacia, care se vede nevoita sa-si cheme angajatii la munca si in weekend.
De la lansarea pe piata si pana in prezent s-au comercializat peste 100.000 de modele Dacia Sandero. Principalele piete externe sunt Germania, Franta si Spania
Cererea slaba de pe piata auto europeana pare sa nu fi afectat si constructorul national Dacia. Numarul de autoturisme noi Dacia inmatriculate in Europa in primele patru luni ale acestui an a crescut cu 6%, la 65.122 de unitati, pe o piata in scadere cu 15,9%, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Productia Dacia pentru luna aprilie a fost de 23.654 de automobile, in urcare cu 60,4%, in timp ce inmatricularile totale la nivel european au scazut cu 12,3%.
Piata scade, Dacia creste
Drept urmare, Automobile Dacia va produce, folosind doua schimburi, in toate zilele de sambata, cuprinse in perioada 23 mai – 31 iulie, pentru a putea livra autovehicule conform comenzilor.
De exemplu, astazi, la fabrica din Mioveni se va lucra in trei schimburi, pentru a putea onora comenzile clientilor si pentru a permite adaptarea furnizorilor la noul program de lucru.
Succesul Dacia nu ar trebui sa mire pe nimeni, pentru ca Sandero chiar se ridica la standardele clasei din care face parte. O reclama difuzata pe posturile spaniole de televiziune infatisa un posesor de Logan care statea in ploaie, tot inchizand si deschizand portbagajul.
La un moment dat, iese sotia din casa si il intreaba, contrariata, ce tot face cu portbagajul masinii. Sotul raspunde foarte fericit, „da… si totusi, portbagajul se inchide”.
Zilele cand usile sau portbagajul de la Dacia trebuiau fortate pentru a se inchide au apus. In interior nu mai zdrangane nimic, nu mai trebuie sa pui masina la adapost ca sa nu mai ploua in ea, iar usile si portbagajul se inchid usor. Daca la Logan cei de la Dacia au avut reclamatii privind plasticul prea ieftin din interior, cu Sandero trecerea la calitate s-a dovedit de bun augur.
Calitate la nivelul concurentei
Totusi, multi dintre cei care cumpara un Sandero, confunda „calitate” cu „premium”, in sensul ca, in continuare, sunt dezamagiti de plasticul folosit in exces la interior. Totusi, avem de-a face cu o masina ieftina, iar pentru 10.000 de euro nu ar trebui sa ai pretentia ca te afli la bordul unui model de lux. Odata asezat pe scaunul soferului, iti dai seama ca habitaclul este o evolutie vizibila fata de Logan.
Latura practica a fost neglijata prin reducerea portbagajului
Plasticul folosit la interior este de o calitate mult mai buna, apropiata de cea oferita de modelele concurente. La prima vedere, acesta pare destul de rezistent la uzura in timp. Aspectul este si el schimbat. Designul nu te lasa mut de uimire, insa nici nu te face sa exclami: „inca o masina urata!”.
Farurile si grila radiatorului sunt elementele care „sar in ochi” la Sandero, in timp ce partea laterala seamana mult cu Logan. Posteriorul este principala modificare, comparativ cu Logan, pentru ca Sandero a renuntat la portbagajul imens. Sandero ofera insa destul spatiu pentru a primi la bord patru pasageri cu tot cu bagaje.
Sandero diesel, din iunie
Interiorul este aproape identic cu cel de la Logan
Dacia va lansa in Romania versiunea diesel a modelului Sandero, incepand cu luna iunie 2009, dupa noua luni de la intrarea pe piata din Franta, unde se vinde la un pret de plecare de 10.500 de euro.
Oficialii uzinei de la Pitesti au anuntat ca tot in acea perioada vor prezenta Dacia Sandero si Logan cu motorizari de 1,2 litri pe benzina. Si in acest caz, ambele versiuni au fost lansate in Franta, in februarie 2009, la un tarif de baza de 7.800 de euro.