Tot mai mulți oameni reduc consumul din cauza recesiunii economice. Impactul vieții de zi cu zi asupra mediului s-a diminuat, dar nu datorita creșterii nivelului de conștientizare in randul populației, ci pe fondul crizei financiare.
Studiul arata ca tot mai puțini francezi iau pungi de unica folosința de la supermarketuri Foto: AFP
Revista „National Gegraphic“ și institutul de sondaje Globescan au realizat o ancheta online, la care au luat parte aproximativ 17.000 de consumatori din 17 țari. Studiul, citat de AFP, a evaluat comportamentul in patru domenii, respectiv locuințe, transport, alimentație și produse de consum.
Concluziile anchetei plaseaza țarile europene pe poziții onorabile din punctul de vedere al atenției acordate impactului asupra mediului, in timp ce americanii și canadienii sunt la coada clasamentului. Progresele cele mai semnificative s-au inregistrat insa in țari precum China, India sau Brazilia.
„Bulversarea economica pare a fi benefica pentru mediu. Ramane sa vedem insa daca aceste schimbari pozitive in comportament vor supraviețui creșterii economice“, a spus vicepreședintele „National Geographic“, Terry Garcia.
Aproximativ 80% din cei care au luat parte la ancheta spun ca banii reprezinta principalul motiv pentru care consuma mai puțina energie.
In transporturi, chinezii afișeaza cele mai mari schimbari de comportament: 85% dintre ei spun ca folosesc mai mult bicicleta sau merg pe jos mai mult, din cauza creșterii prețurilor la combustibili.
Mai puține cumparaturi pentru casa
Studiul arata ca in țarile in curs de dezvoltare, consumatorii cheltuiesc mai puțin pentru intreținerea locuinței și pentru transport, avand „in general locuințe mai mici“ sau „folosind in mai mare masura bicicleta sau transporturile in comun, mergand pe jos mai mult“.
Totodata, se remarca o scadere generala a cumparaturilor pentru casa. Obiceiurile de reciclare s-au ameliorat in Australia, Canada, Franta și Germania, in timp ce o noua tendința a aparut in Statele Unite, aceea de a repara obiectele stricate, in loc de a cumpara altele noi.
80 la suta din consumatori folosesc mai puțina energie din cauza costurilor.