Incepand de anul viitor, pilotii de Formula 1 vor conduce bolizi „verzi”, alimentati cu energie cinetica
In cadrul circuitului automobilistic de Formula 1 de anul viitor, echipele vor include masini hibrid
Bolizii participanti la cursele de Formula 1 vor intra in era „verde" incepand de anul viitor, cand organizatorii popularei intreceri vor introduce masini cu motoare hibride. Un prim pas a fost facut deja in cursele de endurance. Luna viitoare, in cadrul cursei de la Nurburgring, Germania, fosta vedeta de Formula 1 Heinz-Harald Frentzen va conduce un bolid cu alimentare hibrida, pe benzina si electricitate.
Decizia organizatorilor si a echipelor de Formula 1 de a avea o abordare mai ecologica nu are numai ratiuni de marketing sau de responsabilitate sociala. Potrivit oficialilor F 1, citati de site-ul Popular Science, miscarea e menita sa sincronizeze evolutia motoarelor de curse cu noile tehnologii hibride folosite in industria constructoare de masini.
In ultimii ani, industria auto a intrat intr-o adevarata cursa pentru implementarea tehnologiilor verzi, menite sa reduca emisiile poluante, sa reduca dependenta de combustibili fosili si chiar sa imbunatateasca performantele motoarelor.
Pentru ca Formula 1 a fost intotdeauna considerat un deschizator de drumuri, incepand cu sezonul 2009 va fi introdus un sistem hibrid in masinile de serie.
Bolidul de 800 de cai putere
Pasionatii de motoare isi pot da seama cum va functiona sistemul urmarind cursa de endurance de luna viitoare, de la Nurburgring, unde prototipul hibrid botezat Gumpert Apollo va concura direct pe pista. Masina de productie germana, dotata cu sistem hibrid de alimentare cu benzina si curent electric, va incerca sa faca fata celor 24 de ore de intrecere in fata bolizilor Porche, BMW si Aston Martin.
Sistemul masinii include un motor electric de 100 de kilowati, incarcat cu energie provenita de la sistemul de franare. Acesta suplimenteaza energia generata de motorul Audi V8 cu doua turbine, de 630 de cai putere. Cumulat, combinatia benzina-electricitate va genera echivalentul a 800 de cai putere. La volanul hibridului se vor afla fostul pilot de Formula 1 Heinz-Harald Frentzen si pilotul de endurance Dirk Mueller.
Sistemul de franare, sursa de energie
In cazul masinilor de Formula 1, tehnologia hibrida nu va folosi energie electrica, ci asa-numitul „sistem cinetic de recuperare energetica" (KERS). In vreme ce automobilele hibride Toyota Prius folosesc un motor electric alimentat cu baterii incarcate de un dispozitiv pe benzina, KERS stocheaza energia cinetica generata in timpul franarii pe un disc special. Aceasta energie poate actiona si ca impuls suplimentar de viteza. Organizatorii circuitului spera ca noul motor nu numai sa economiseasca energie, dar si sa pozitioneze Formula 1 in lider al noilor tehnologii.