Patru din zece consumatori afirma ca impactul ecologic al unui bun sau serviciu influenteaza deciziile lor de cumparare, potrivit rezultatelor Tabloului de bord din 2013 al conditiilor pentru consumatori, publicat de Comisia Europeana.
De asemnea, conform sursei citate printre motivele renuntarii la cumparaturile ecologice se numara lipsa de informatii relevante, pretul mai ridicat si neincrederea in afirmatiile legate de mediu.
Cumparatorii au nevoi e de noi garantii
Rezultatele Tabloului de bord arata ca este nevoie de un nou impuls pentru a garanta ca consumatorii pot cumpara cu incredere si usurinta din intreaga UE, online sau offline. Unul dintre rezultatele cele mai importante subliniaza scaderea increderii consumatorilor, asociata cu o crestere a recurgerii la sistemul de despagubiri.
Doar 35% dintre europeni au incredere in achizitiile online de la vanzatori din alte tari ale UE, iar sapte consumatori din zece nu stiu cum sa procedeze atunci cand primesc produse pe care nu le-au comandat.
S-au inregistrat progrese in special legate de extinderea comertului electronic, dar sunt necesare imbunatatiri in alte domenii. Tabloul de bord precizeaza sectoarele in care ar trebui sa ne concentram eforturile. Aceasta este fereastra noastra catre piata. Concluziile care reies din tablou se vor reflecta in viitoarele mele actiuni precum crearea unei platforme de solutionare online a litigiilor sau o mai buna aplicare a regulilor impotriva practicilor comerciale neloiale”, a declarat Neven Mimica, comisarul european pentru protectia consumatorilor.
Bariere in cadzul achizitiilor transfrontaliere
Ponderea consumatorilor care fac apel la comertul electronic intern a crescut de la 38 % la 41 % in comparatie cu o crestere de la 9,6 % la 11 % in cazul achizitiilor transfrontaliere.
Cu toate acestea, consumatorii sunt in continuare mult mai neincrezatori in achizitiile efectuate online de la vanzatori din alte state membre ale UE, in raport cu cele efectuate pe piata interna (35 % fata de 59 %).
Printre posibilele motive ale acestei situatii se numara imposibilitatea de a finaliza o achizitie, de exemplu, deoarece nu exista nicio livrare in tara de provenienta a consumatorului sau din cauza ca nu sunt acceptate cartile de credit straine de catre comerciantul cu amanuntul online.
Aceasta este o bariera importanta in calea cumparaturilor transfrontaliere online.