Accor, cu 12 hoteluri şi în România, renunţă la articolele de unică folosinţă

Hotelurile din reţeaua Accor se alătură Inițiativei Globale pentru Plastic în Turism a ONU şi vor elimina toate articolele din plastic de unică folosință din experiența oaspeților până la sfârșitul anului 2022 pentru reducerea impactului asupra mediului și consolidare a eforturilor de combatere a poluării cu plastic a oceanelor lumii și a altor medii naturale reprezintă un pas important înainte pentru industria ospitalității globale și pentru grup, care s-a angajat pe calea sustenabilității de mai mulți ani.

Pe lângă angajamentul anterior al grupului de a elimina toate paiele, bețișoarele de cafea și bețișoarele de urechi, noul angajament de astăzi include, eliminarea accesoriilor și a recipientelor de plastic individuale de toaletă, ca și a paharelor de plastic, eliminarea tuturor articolelor din plastic de unică folosință din camere, din spațiile de întâlniri, din restaurante și din toate zonele de agrement (spa-uri, centre de fitness etc.) până la sfârșitul anului 2022.

„Suntem conștienți de impactul semnificativ pe care îl avem asupra planetei noastre și de responsabilitatea noastră de a crea beneficii concrete pentru angajații, oaspeții,furnizorii, partenerii și comunitățile gazdă”, a declarat Sébastien Bazin, președinte și CEO, Accor. „Ceea ce ne ghidează este conștiința și conștientizarea socială care determină fiecare persoană sa se străduiască să fie un bun cetățean. Este vorba despre a fi conștient, responsabil social și consecvent”.

În hotelurile Accor se cazează mai mult de 120 de milioane de oaspeți și se servsc peste 200 de milioane de mese în fiecare an. Reţeaua are in portofoliu hotelurile Novotel şi Ibis.

În România, Accor operează o rețea puternică de 12 hoteluri în București, Sibiu, Constanța și Arad, respectiv un portofoliu de 1.641 de camere, iar planurile de dezvoltare ale grupului în România includ 11 deschideri noi, semnate și anunțate, până în 2022 și vor adăuga 1.510 camere noi în portofoliul Accor.

Plasticele de unică folosință sunt definite ca obiecte care sunt utilizate o singură dată și apoi aruncate, cum ar fi paie de plastic, bețișoare de urechi, bețișoare de cafea, căni de plastic, pungi de plastic pentru curățătorie sau perne suplimentare, sticle de apă de plastic, toate ambalajele din plastic (pentru mâncare, produse de bun venit etc.), vesela de plastic și tacâmuri, cadouri din plastic și produse de bun venit (articole de toaletă, papuci, creioane etc.), carduri de acces din plastic.

În schimb, compania spune că vor fi propuse alternative relevante la plastic pentru fiecare articol specific, luând în considerare evaluarea ciclului de viață, pentru a asigura o performanță de mediu superioară asoluțiilor propuse hotelurilor sale. Cu peste 200 de milioane de articole din plastic de unică folosință utilizate în fiecarean în toate ariile de activitate, hotelurile își reduc deja semnificativ impactul.

Numeroase hoteluri au implementat soluții eficiente și au ales alternative durabile. De exemplu:

  • 94% dintre hotelurile din Accor au eliminat paiele,bețișoarelede urechi,bețișoarelede cafea. Restul de 6% (mai ales în China) o vor face până lasfârșitul lunii martie 2020;
  • 89% dintre hotelurile ibis folosesc dozatoare. Aceasta înseamnă că 2087 hotelurile ale familiei de branduri ibis au renunțat deja la recipientele deplastic de unicăfolosințăpentru produsele de toaletă. Hotelurile Accor ce aparțin familiei de branduri ibis din America Latină vor urma aceeași inițiativă în acest an.
  • Un alt exemplu este brandul Fairmont, care a adoptat noi standarde de construcție și renovare. Hotelurile sale includ dispozitive de de filtrare a apei de la robinet în camerele de oaspeți, pentru a elimina complet apa îmbuteliată.
  • Noul brand „Greet” a fost creat pentru a răspunde noilor exigențe aleoaspeților noștri, astfel încât este chiar in ADN-ul mărcii să nu folosească plastic. La micul dejun nu există niciun fel de plastic de unică folosință, iar pentru unt și gem sunt folosite recipiente reutilizabile. În plus, nu există plastic de unică folosință în camere și în alte părți ale hotelurilor. Accor intenționează să deschidă încă 10 hoteluri Greet în Europa până la finele anului.

Inițiativa globală pentru materiale plastice in turism, condusă de Programul pentruMediu al ONU și de Organizația Mondială a Turismului în colaborare cu EllenMacArthur Foundation, trasează o linie în nisip în lupta împotriva deșeurilor deplastic și a poluării. Guvernele și companiile se angajează la un setde obiective ambițioase.

„Poluarea cu materiale plastice este una dintre provocările majore de mediu aletimpurilor noastre, iar turismul are un rol important în a contribui la soluționare”, a declarat directorul Diviziei Economice a Programului de Mediu al ONU, LigiaNoronha. „Prin Inițiativa globală pentru materiale plastice in turism, companiile și destinațiile turistice sunt susținute pentru a inova, a elimina și a împărtăși modul în care folosesc materialele plastice, pentru a promova circularitatea în economiile noastre și a reduce poluarea cu materiale plastice la nivel global.”

 

 

spot_img

Ultimele știri