Din ce în ce mai multe lanțuri hoteliere au înțeles că trebuie să protejăm mediul în care trăim și au început să aplice modalități sustenabile în cadrul afacerilor lor. Vezi ce măsuri adoptă și respectă-le data viitoare când te cazezi la hotel.
Donează resturile de săpunuri
În jur de 2,6 milioane de săpunuri solide sunt aruncate în fiecare an în Statele Unite, în condițiile în care bolile diareice, care pot fi prevenite printr-o igienă corespunzătoare, provoacă 1,8 milioane de decese pe an. Organizații precum Clean the World, în parteneriat cu Global Soap, au dat mâna pentru a rezolva cele două probleme, în timp ce toată lumea are de beneficiat. Hilton a fost prima linie hotelieră din industrie care s-a alăturat acestei inițiative.
Monitorizează electricitatea
Pentru că mulți clienți plecau din cameră și uitau lumina aprinsă toată ziua, hotelierii au instalat senzori de lumină și becuri economice.
Temperatură optimă în camere
Managerii de hoteluri se asigură că temperatura din camere este reglată automat la nivelul întregii clădiri și că nu este nici prea ridicată, nici prea scăzută. Astfel, ei economisesc energie electrică, iar de aici beneficiază hotelul, costurile fiind mai mici, dar și mediul.
Refolosesc prosoapele
Deși acasă nu spălăm prosoapele după fiecare utilizare, la hotel poate ne-am obișnuit așa. Pe lângă faptul că în camere găsim prosop de corp, de față sau de păr, dar și pentru picioare, ele sunt schimbate în fiecare zi.
Însă hotelurile sustenabile le-au cerut clienților, printr-un mesaj lăsat în baie, să refolosească prosoapele sau să le lase într-un anumit loc pe cele care trebuie neapărat înlocuite. Rezultatele au fost uimitoare.
Au renunțat să mai schimbe lenjeria de pat în fiecare zi
Sentimentul pe care ți-l dau așternuturile proaspăt spălate este un răsfăț care vine la pachet cu cazarea la hotel. Dar chiar avem nevoie să ni se schimbe lenjeria de pat în fiecare zi? Pentru șederi mai lungi, din ce în ce mai multe hoteluri aleg să le spele la câteva zile, iar altele le schimbă doar la solicitarea clientului (de exemplu, mai puțin de 10% dintre clienții lanțului hotelier de lux Hyatt cer asta în fiecare zi).
Depozitează deșeurile responsabil
50% din deșeurile generate de hoteluri pot fi reciclate sau reutilizate. Cu o medie de 900 de grame de gunoaie generate în fiecare noapte de un client, deșeurile produse de un hotel sunt foarte mari. Însă, ca și în cazul săpunurilor, hotelierii responsabili au găsit modalități de a le transforma în resurse.
Cumpără conștient
Hotelierii care aleg să-și conducă afacerile cu respect față de mediu au grijă din ce surse cumpără produsele, de la alimente până la mobilă, preferându-le pe cele locale.
Construiesc o companie cu o cultură sustenabilă
O afacere verde înseamnă ca sustenabilitatea să facă parte din cultura companiei, iar asta este o modalitate de a crește grija angajaților față de mediu. Trasformarea practicilor verzi într-o prioritate, stimularea aderării la aceste practici și educarea angajaților în sensul protejării mediului schimbă mentalități. Iar atunci, angajații vor produce schimbare și în casele lor.