8 inițiative de a reduce risipa alimentară din toată lumea

Risipa alimentară este o problemă care primește din ce în ce mai multă atenție, ceea ce ne bucură. Mai multe inițiative ingenioase din toată lumea au demonstrat că alimentele care altfel ar fi putut ajunge la coș se pot transforma în niște produse delicioase.

8 inițiative de a reduce risipa alimentară din toată lumea

The Economist – From Bin to Blender

Din dorința de a reduce risipa alimentară, ziarul londonez The Economist a lansat campania „From Bin to Blender” (De la gunoi în blender) și provoacă publicul să consume smoothie-uri din fructe și legume care altfel ar fi ajuns la gunoi. Materia primă o reprezintă produse pe care supermarketurile nu le consideră frumoase și care, de cele mai multe ori, sunt aruncate. Ziarul săptămânal a oferit smoothie-urile gratuit, iar pe taraba unde erau expuse fructele și legumele erau postate mesaje de genul: „600.000 de tone de alimente sunt aruncate în fiecare an de restaurantele din UK”.

The Perennial, nimic nu se aruncă

The Perennial, un restaurant din San Francisco, a dus conceptul de combatere a risipei alimentare la alt nivel. Restaurantul transformă resturile alimentare în mâncare pentru pui, viermi și larve. Acestea din urmă sunt deshidratate și transformate în hrană pentru sturioni, somn și scoici care, atunci când ajung la maturitate, își vor găsi loc în farfuriile clienților.

8 inițiative de a reduce risipa alimentară din toată lumea

Naturally Imperfect

Cel mai mare retailer de produse alimentare din Canada a lansat o linie de produse numită „Naturally Imperfect”. Această linie conține fructele și legumele care au mici imperfecțiuni sau forme ciudate și care, din păcate, ajung la gunoi. Pentru a preveni risipa alimentară, retailerul vinde aceste produse cu 30% mai ieftine decât cele care arată impecabil.

Redistribuirea alimentelor

Moisson Montreal este un ONG care este responsabil pentru cea mai mare bancă de alimente din Canada. Aceștia au demarat un program, încă din octombrie 2013, prin care colectează mâncarea pe care magazinele ar fi aruncat-o și o distribuie celor care au nevoie. De la începerea programului, Moisson Montreal și magazinele partenere au redistribuit peste 197 de tone de carne, 137 de tone de produse de panificație, 52 de tone de alimente proaspete și 148 de tone de produse congelate.

8 inițiative de a reduce risipa alimentară din toată lumea

Magazinul care vinde numai produse expirate

„WeFood” este un magazin din Danemarca ce a găsit o metodă foarte eficiență de a combate risipa alimentară: vinde numai produse expirate sau al căror ambalaj este puțin deteriorat. Aceste produse sunt cu până la 50% mai ieftine față de prețul afișat înainte de data de expirare.

InStock, restaurantul care gătește din resturi alimentare

Restaurantul InStock a luat naștere ca o măsură împotriva risipei alimentare, iar ideea a pornit de la patru angajați ai unui supermarket. Aceștia, în parteneriat cu supermarketul, au creat o cantină unde prepară mâncare numai din alimentele care nu sunt considerate suficient de frumoase sau care sunt aproape de data de expirare.

8 inițiative de a reduce risipa alimentară din toată lumea

 Left-Yeovers’ Fruit Yogurt

Inițial pornită ca o glumă de Ziua Păcălelii, ideea iaurtului Left-Yeovers’ Fruit a apărut după ce Yeo Valley a observat că mai mult de 4,2 milioane de tone de mâncare este aruncată anual din gospodăriile din UK. Aceste iaurturi conțin „smochine singure, suc de morcovi melancolic, suc de portocale exclus și căpșuni uitate în dulap”.

8 inițiative de a reduce risipa alimentară din toată lumea

Festivalul „Feeding the 5000”

La începutul verii, New York-ul a găzduit festivalul „Feeding the 5000” în cadrul căruia a fost servită mâncare făcută exclusiv din produse care altfel ar fi fost aruncate. Participanții au mâncat gratuit, printre altele, salată de murături făcute dintr-un surplus de legume și prăjituri făcute din făină de migdale provenită din timpul procesului de fabricare a uleiului de migdale. În plus, cei care au venit la festival au asistat la demonstrații de gătit cu ingrediente care erau destinate să ajungă la gunoi. Festivalul a fost organizat de un grup numit Feedback, care organizează mai multe evenimente de acest fel în toată Europa.

spot_img

Ultimele știri