Coca-Cola HBC, desemnată la începutul lunii septembrie lider global al industriei băuturilor în domeniul sustenabilității în clasamentul Dow Jones Sustainability Indices (DJSI), anunță șapte noi obiective de sustenabilitate. Printre acestea se numără și recuperarea a cel puțin 40% din ambalajele introduse pe piață.
Cele șapte noi obiective se adaugă angajamentelor inițiale referitoare la anul 2020, anunțate anul trecut, de a reduce consumul de apă și emisiile directe de carbon ale companiei cu 30%, comparativ cu anul 2010, respectiv 50%.
Astfel, până în anul 2020, compania intenționează:
- Să majoreze ponderea energiei provenite din surse ecologice și regenerabile la 40% din totalul celei utilizate
- Să recupereze, în medie, cel puțin 40% din volumul de ambalaje introdus pe piață
- Să utilizeze PET reciclat și/sau produs din surse regenerabile în proporție de 20% din total
- Să reducă volumul ambajelor primare cu 25% per litru de băutură produs
- Să certifice peste 95% din ingredientele de bază, de natură agricolă în conformitate cu Principiile Directoare pentru Agricultură Sustenabilă ale Sistemului Coca-Cola
- Să investească minimum 2% din profitul anual impozabil în inițiative pentru dezvoltarea comunităților
- Să dubleze numărul angajaților implicați în inițiative de voluntariat în timpul programului de lucru, până la 10% din totalul forței de muncă
În ultimii doi ani, Coca-Cola HBC a redus consumul propriu de apă cu 2,1 miliarde de litri, ceea ce echivalează cu un pahar de apă pentru fiecare om de pe Pământ. În ultimii cinci ani, amprenta globală de carbon a produselor companiei a fost diminuată cu 1,07 milioane de tone, ca rezultat al investițiilor în tehnologii eficiente energetic și cu emisii reduse de carbon. Cifra este comparabilă cu emisiile totale anuale de gaze de seră ale peste 200.000 de autoturisme.
În 2015, compania a investit 8,2 milioane de euro, reprezentând 2,3% din profitul impozabil, pentru a sprijini îmbunătățirea nivelului de trai al comunităților, managementul mediului și al resurselor de apă și inițiative de dezvoltare adresate tinerei generații, în parteneriat cu peste 230 de ONG-uri.