40% din romani nu cred in rapoartele de mediu ale companiilor

60% din romani au, in general, incredere in afirmatiile producatorilor cu privire la performantele de mediu ale produselor lor.

Insa, 40% considera ca rapoartele societatilor cu privire la propriile lor performante de mediu nu sunt demne de incredere, se arata intr-un sondaj publicat pe site-ul Comisiei Europene.

Sondajul privind „Atitudinile europenilor fata de construirea pietei unice a produselor ecologice” indica faptul ca mai mult de trei sferturi din respondenti ar fi dispusi sa plateasca mai mult pentru produsele ecologice, daca ar avea certitudinea ca produsele respective sunt cu adevarat ecologice (77%).

Putin peste jumatate din cetatenii Uniunii Europene au, in general, incredere in afirmatiile producatorilor cu privire la performantele de mediu ale produselor lor, insa majoritatea (54%) considera ca rapoartele societatilor cu privire la propriile lor performante de mediu nu sunt demne de incredere. Cetatenii UE vor considera, cel mai probabil, ca afirmatiile care le sunt prezentate sunt exagerate sau inselatoare: in Romania, (40 %), Bulgaria, (40 %), Grecia, (39%) si Letonia (37%). Aceasta reticenta este mai rara in Malta (17 %) si in Estonia (2%)”, potrivit Comisiei Europene.

Cu toate acestea, este sustinuta puternic (69% din respondenti) ideea de a impune societatilor obligatia de a publica rapoarte privind performantele lor globale de mediu si privind performantele de mediu ale produselor lor.

Sondajul a fost realizat in cele 28 de state membre ale Uniunii Europene. Au fost intervievati prin telefon, in limba lor materna si in numele Comisiei Europene, peste 25. 568 de respondenti din diferite categorii sociale si demografice.

spot_img

Ultimele știri