Electrolux invita oamenii sa fie ECOnomi in cadrul unei campanii de tip buy back ce are ca scop inlocuirea aparatelor vechi, cu consumuri electrice mari, cu altele noi, mult superioare din punctul de vedere al eficientei energetice si al economiei la apa. Campania se desfasoara in perioada 15 martie-15 mai 2009, in parteneriat cu Asociatia Romana pentru Reciclare (RoRec).
Astfel, la predarea pentru reciclare a unui articol electrocasnic vechi oamenii vor primi o reducere de 250 lei pentru achizitionarea oricarui echipament frigorific, masina de spalat rufe sau vase, uscator de rufe sau cuptor electric incorporabil marcile Electrolux, Zanussi sau AEG.
Consum mic de energie
Noile electrocasnice vor ajuta oamenii sa economiseasca bani prin consumul mic de energie. De exemplu pentru inlocuirea unui frigider vechi de 10 ani cu un model nou, incadrat in clasa energetica A++, consumul de energie electrica poate fi redus cu pana la 60%, echivalentul a 800 de euro pe durata vietii aparatului electrocasnic.
Compania este convinsa ca producatorii de electrocasnice albe au un rol important in lupta impotriva schimbarilor climatice. “Daca toate produsele electrocasnice de acum zece ani ar fi inlocuite cu unele noi, performate si care consuma mult mai putina energie impactul asupra emisiilor de CO2 ar fi evident, 20 de milioane tone mai putin CO2 adica 6% din obiectivele tratatului de la Kyoto”, afirma Carmen Georgescu, Marketing & Communication Manager, Electrolux Romania.
Etichete inteligente
Consumul energetic este evidentiat pe etichetele energetice ale aparatelor electrocasnice. Acestea impart echipamentele frigorifice in categorii energetice de la A la G, unde A reprezinta un consum energetic scazut in timp ce G unul foarte ridicat.
Majoritatea frigiderelor si a congelatoarelor aflate pe piata in prezent sunt clasa A si, insasi clasa A a inceput sa se diversifice in A+ sau A++. In comparatie cu produsele incadrate in clasa energetica A, cele A+ si A++ economisesc cu 25% respectiv cu pana la 45% mai multa energie.
Astfel, prin alegerea unui aparat electrocasnic clasa A+ sau A++ consumatorul nu numai ca obtine un produs foarte eficient din punct de vedere energetic dar si opteaza pentru un stil de viata eco sustinand campania globala de “inverzire” a caminelor.
Ecologie si economie
Inca de la inceputul anilor ’90 Electrolux a actionat proactiv si integrat – tehnologie, mediu si business. Dupa aproape 20 de ani de la inceputul aplicarii acestei strategii se pot vedea rezultatele: Green Range este o gama de electrocasnice care sunt create pornind de la ideea de consum redus – de apa, energie, gaz, detergent.
Calitatea, clasa energetica si performantele aparatelor electrocasnice din gama Global Design au convins Fundatia Polara Internationala sa realizeze un parteneriat cu Electrolux, care a echipat astfel statia Printesa Elizabeta Antarctica – prima statie de cercetari "zero emisii" din lume.
De asemenea prin proiecte anuale precum Design Lab Electrolux incurajeaza tinerii sa gandeasca si sa proiecteze electrocasnice ale viitorului, eco-friendly. In Romania, Electrolux a fost in 2008 Ambasador al Comisiei Europene pentru proiecte ecologice.
Grupul Electrolux este unul dintre cei mai mari producatori din lume de aparatura electrocasnica si de uz profesional, cu vanzari anuale de peste 40 de milioane de produse pentru clienti din peste 150 de tari. Electrolux produce echipamente frigorifice, masini de spalat vase, masini de spalat rufe, aspiratoare si aragaze ce sunt vandute sub marci renumite ca Electrolux, AEG-Electrolux, Eureka si Frigidaire.