Centrul Pew pentru Schimbarile Climatice Globale si Toyota au lansat un proiect pentru cercetarea strategiilor de eficienta energetica ale marilor companii, pentru a descoperi, documenta si disemina informatiile referitoare la cele mai bune practici pentru reducerea consumului de energie, informeaza GreenBiz.
Proiectul de cercetare si comunicare se va ocupa si cu studiul provocarilor din piata si interne cu care se confrunta companiile cand incearca sa implementeze strategiile de eficienta energetica.
Centrul Pew se va ocupa cu partea de cercetare si comunicare, in vreme ce Toyota sponsorizeaza proiectul cu 1,4 milioane dolari, esalonati pe trei ani.
"Eficienta energetica este cea mai simpla si ieftina cale pentru companii, prin care acestea pot reduce emisiile de gaze cu efect de sera pe care le genereaza. Acest proiect este destinat sa ofere companiilor uneltele pentru promovarea eficientei energetice, iar in acelasi timp sa rezolve problema pretului energiei", a aratat Eileen Claussen, presedintele Pew Center.
Patricia Salas Pineda, vicepresedintele Toyota din America de Nord a laudat lunga experienta a centrului in "stimularea comunitatii de afaceri pentru dezvoltarea solutiilor pragmatice pentru schimbarile climatice".
"Suntem incantati sa lucram cu ei pentru dezvoltarea acestei initiative si pentru a arata corpotratiilor cele mai eficiente cai de reducere a consumului de energie", a declarat Pineda.
Pentru inceput, Centrul a anuntat ca se va adresa celor 42 de corporatii din Consiliul Liderilor in Afaceri de Mediu. Grupul este cel mai mare din Statele Unite care se dedica solutiilor de afaceri si politici impotriva schimbarilor climatice. Membrii Consiliului fac parte din clasamentul Fortune 500, iar puterea financiara combinata a membrilor este de 2 trilioane de dolari, numaruil angajatilor fiind de peste 4 milioane.
Strangerea de informatii pentru proiectul Pew Center-Toyota va dura aproximativ 18 luni. Raportul complet se asteapta ca va detalia cele mai bune practici pentru eficienta energetica pentru un numar de aspecte care includ operatiunile companiilor, lanturile de furnizare, produse si servicii, a mai anuntat centrul.
Lansarea raportului va face subiectul unei conferinte, care va fi urmata de workshopuri regionale.
Central Pew pentru Schimbari Climatice s-a deschis in 1998 si este o organizatie nonprofit si independenta.
Toyota sustine numeroase organizatii in Statele Unite care se concentreaza pe educatie, mediu si siguranta. Numai anul trecut compania a contribuit la programe filantropice in Statele Unite cu peste 56 milioane dolari.