Administratia Nationala "Apele Romane" a castigat premiul Green Awards 2008 la categoria Best Green International Campaign, in cadrul festivalului international al campaniilor de mediu GREEN AWARDS, desfasurat la Londra. Administratia Nationala "Apele Romane" a fost premiata ca initiatoare si promotoare a campaniei de responsabilizare sociala "Sa pastram apele curate!", campanie derulata de ANAR, la nivel national, in perioada martie-noiembrie 2008.
Categoria Best Green International Campaign a fost introdusa pentru prima data in cadrul acestui concurs, fiind dedicata campaniilor de media internationale, derulate intr-una sau mai multe tari, consacrate problemelor de mediu. "Este pentru prima data in istoria Administratiei Nationale Apele Romane" cand initiaza si mai ales ajunge sa fie premiata in cadrul unui concurs international prestigios, alaturi de institutii cu traditie in domeniul campaniilor de media si publicitate, pe probleme de protectia mediului.", Marius Postelnicescu, director general.
La categoria Best Green International Campaign, campania ANAR a concurat alaturi de alte doua campanii MTC TOUCH, din Liban si cea initiata de UNEP si UITP. Campania ANAR a fost premiata in mod special pentru originalitatea ideilor transpuse prin grafica si audio-vizual, precum si prin ineditul conceptelor de campanie promovate in cadrul actiunilor derulate, respectiv cele doua specii noi "PETste" si "meDOZA" .
Produsele de campanie cele mai apreciate de catre juriu au fost macheta "Obiceiurile proaste nasc specii noi" ( cu "meDOZA" in apa) , carticica "Peripetiile lui OVI" si spotul Tv "PETste". Suportul creativ si grafic din cadrul acestei campanii a fost oferit ANAR de catre Spotlight Advertising. Bugetul de campanie alocat de ANAR a fost in jur de 50.000 euro, din fonduri proprii.
Administratia Nationala "Apele Romane" a fost premiata alaturi de alte prestigioase institutii si organizatii internationale, cu traditie in derularea campaniilor de CSR (Corporate Social Responsability), media si publicitate, cum ar fi Nokia, Coca-Cola, UNEP (United Nations Environment Programme), International Fund for Animal Welfare, marele premiu Green Awards 2008 fiind castigat de Nokia.
Aflat la a treia editie, festivalul Green Awards este organizat si sustinut de catre organizatii internationale de protectia mediului, din Anglia si de la nivelul Uniunii Europene. Criteriile de selectie sunt creativitatea ideilor, ineditul graficii (printuri, spoturi, outdoor, digital), precum si impactul pe care le au conceptele de comunicare si media promovate la nivelul mediului socio-economic.
Juriul a fost constituit din 18 reprezentanti ai organizatiilor internationale de comunicare, publicitate, marketing si protectia mediului (the Advertising Association, WWF, UNEP etc.), precum si reprezentanti ai unor prestigioase institutii de media din Londra (the Guardian, Channel 4, BBC Radio 2), presedintele juriului fiind baroneasa Peta Buscombe, presedinte executiv al Asociatiei Internationale de Publicitate.
Festivalul Green Awards 2008 a avut 12 categorii de nominalizare: Best Green Outdoor, Best Green Press, Best Green Direct Mail, Best Green Digital, Best Green Internal Communications, Best Green Audio Visual, Best Green International Campaign, Best Green Campaigner, Best Green Packaging, Best Green Website, Best Green Integrated Campaign, Best Green PR Campaign, Best Green Radio, la ultimele doua categorii nefiind desemnat niciun castigator.
Campania "Sa pastram apele curate!" este abia la inceput, "un inceput a carui originalitate si creativitate a fost recunoscut deja la nivelul asociatiilor si organizatiilor internationale de mediu, publicitate si marketing. Campania "Sa pastram apele curate!" poate fi in acelasi timp un imbold si pentru alte institutii ca SE POATE, prin idei indraznete, sa schimbam un comportament social inadecvat fata de mediu, in cazul nostru, apa, Marius Postelnicescu, director general.