11/12/2008 – Noi reguli in publicitatea adresata copiilor referitoare la produsele alimentare

Astazi, 11 decembrie 2008, la Palatul Parlamentului, s-a semnat Codul etic pentru publicitatea adresata copiilor referitoare la produsele alimentare. Acest document a fost lansat pe data de 22 septembrie de catre europarlamentarul Magor Csibi.

Propunerea a fost initiata ca reactie la cresterea gradului de obezitate in randul copiilor europeni – la nivelul UE existand aproximativ 22 de milioane de copii supraponderali, dintre acestia 5 milioane fiind obezi.

Demersul completeaza o serie de initiative ale europarlamentarului Magor Csibi, in calitate de Vicepresedinte al Comisiei de Mediu si Sanatate Publica din PE, cum ar fi instituirea de noi reguli privind etichetarea alimentelor si interzicerea clonarii animalelor pentru productia de alimente.
Codul a fost acceptat si semnat de catre: Burger King, Coca-Cola, Ferrero, General Mills, Kellogg’s, Kraft, Mars, Nestle, Star Foods – o companie a PepsiCo si Unilever. Acest cod este deschis tuturor companiilor si institutiilor interesate.

"Astazi Romania devine prima tara din Europa care adopta un astfel de Cod etic. Ma bucura faptul ca am ajuns la un compromis cu toate partile interesante, intr-un timp relativ scurt. Astfel, am aratat ca suntem cu totii preocupati de viitorul copiilor nostri si suntem capabili sa cream un dialog constructiv pentru a ne atinge scopul", a declarat la semnarea documentului Magor Csibi.

La lansare au fost prezenti Presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului, dl. Dan Vlaicu, Directorul de comunicare de la Centrul European al consumatorilor – ECC Romania, dna. Laura Pascu, Directorul de comunicare de la World Federation of Adverisers[1][1], dl. Will Gilroy, precum si reprezentanti ai industriei alimentare.

„Acesta este un exemplu al modului in care industria poate sprijini promovarea unei diete echilibrate si a unui stil de viata sanatos. Industria alimentara din Romania si-a asumat rolul de coordonator la nivel european al luptei impotriva obezitatii”, a spus Will Gilroy de la World Federation of Adverisers.

Printre principalele masuri care sunt incluse in Codul etic se numara:
• companiile semnatare ale codului etic nu vor face publicitate catre copii sub 12 ani la produsele alimentare, exceptand produsele care indeplinesc criterii nutritionale specifice bazate pe dovezi stiintifice acceptate si/sau ghiduri nutritionale nationale si internationale;

• companiile semnatare ale documentului nu vor efectua comunicari referitoare la produse in scoli primare, exceptand cazul in care ni se cere in mod specific sau se stabileste cu administratia scolii in scopuri educative

"Aceasta initiativa este doar un mic pas spre asigurarea unui viitor sanatos pentru copii nostri. Sunt hotarat sa continui actiunile de acest gen si sa mentin atmosfera de dialog intre toate partile interesate pentru atingerea unor solutii eficiente in domeniul sanatatii si al nutrtiei" a incheiat europarlamentarul Magor Csibi.

 

spot_img

Ultimele știri