Interpol a confiscat peste 1.5 milioane de deșeuri ilegale în luna iunie. 43 de țări au fost implicate în cea mai mare operațiune de acest tip de până acum. Acțiunea polițiștilor a vizat transportul și depozitarea ilegală a deșeurilor, potrivit unui comunicat al Interpol.
Autoritățile au confirmat că majoritatea deșeurilor de contrabandă, confiscate în timpul operațiunii denumite „30 de zile de acțiune”, trebuiau să ajungă în destinații precum Asia sau Africa, fiind exportate din țări din Europa sau America de nord. De asemenea, ancheta a confirmat și faptul că traficul cu deșeuri se întâmpla și între țările din interiorul Europei.
În trecut, au mai existat astfel de operațiuni, care s-au concentrat pe deșeurile electrice și electronice. Ultima a vizat mai multe tipuri de deșeuri, cum ar fi cele provenite din industrii, construcții, din gospodării sau cele rezultate din activități medicale.
„Interpol și țările partenere implicate în proces ar trebui să fie mulțumite de rezultate. În același timp, grupările de crimă organizată implicate în traficul cu deșeuri trebuie să știe că vor fi prinse”, a declarat Joseph Poux, cel care a condus grupul de acțiune al operațiunii.
Autoritățile din Olanda au descoperit mai mult de 10.000 de tone de deșeuri implicate în traficul ilegal din Europa și din Olanda în țări din Africa și din zona Caraibilor.
Cele mai traficate tipuri de deșeuri
Potrivit Interpol, cele mai multe deșeuri de contrabandă erau metale sau deșeuri electrice și electronice, provenite din industria auto. În total, polițiștii au descoperit 226 de infracțiuni legate de deșeuri și 413 de delicte de ordin administrativ. De asemenea, au fost identificate 141 de transporturi ilegale (cu o încărcătură totală de 14.000 de tone de deșeuri) și 85 de depozite ilegale. În cele 85 de gropi ilegale au fost depozitate peste un milion de deșeuri. Pentru aceste delicte au fost inculpate 326 de persoane și 244 de companii.
Datorită acțiunii autorităților, 300 de tone de deșeuri periculoase nu au mai ajuns în gropile ilegale. Acestea trebuiau să fie transportate fraudulos din Cipru în America Centrală. Cei care făceau acest lucru se foloseau de documente false. Deșeurile urmau să circule pe ruta Egipt, Malta, Maroc, Portugalia, Spania, SUA.