08/07/2009 Mare Nostrum – „Litoral Curat 2009”

Organizatia ecologista „Mare Nostrum”, impreuna cu Vodafone Romania – Sponsor Principal, Petrom – Sponsor si Apele Romane – Directia Apelor „Dobrogea Litoral” – Partener, anunta lansarea campaniei de constientizare „Litoral Curat 2009” . Proiectul se afla la cea de-a cincea editie si se desfasoara in intervalul iulie-septembrie 2009, pe intreg litoralul romanesc.

Editia de anul acesta a proiectului „Litoral curat” continua activitatile de colectare selectiva si reciclare a deseurilor( prin cele 490 de module instalate de Vodafone Romania pe plajele de pe litoralul romanesc) si comunica cu turistii pe trei directii: prin distribuirea de materiale informative in benzinariile Petrom, prin Centrul de Informare Mare Nostrum (care va functiona 3 zile pe saptamana), dar si prin concursuri radio-TV.

Actiunile campaniei de constientizare din cadrul proiectului vor fi concentrate in perioada de varf a sezonului estival, adica lunile iulie-august 2009.
Mai exact, timp de 12 saptamani, Caravana „Litoral Curat”, impreuna cu voluntarii Mare Nostrum vor vizita statiunile de pe litoral, in zilele de vineri, sambata si duminica ale fiecarei saptamani, pentru a indemna turistii sa pastreze plaja curata sub sloganul „Da la cos”, dar si pentru a monitoriza atent locatiile arondate operatorilor de plaja.

Vodafone Romania are o lunga traditie in sustinerea activitatilor de responsabilitate corporativa, implicandu-se in viata comunitatii prin programe menite sa imbunatateasca viata oamenilor, sa-i ajute sa comunice mai usor si sa fie in legatura permanenta cu lumea. Sustinem proiecte pentru protectia mediului, pentru salvarea de vieti omenesti aflate in situatii de urgenta, cultura, programe de promovare a conceptelor de responsabilitate sociala si corporativa si a exemplelor pozitive care le ilustreaza.

„In fiecare zi de campanie suntem pe alt sector de plaja, unde intram in contact cu serii diferite de turisti. In acest fel, pe langa indemnul catre turisti de a pastra plaja curata, transmitem mesaje care vor ajunge ulterior in toata tara. De altfel, in fiecare an de campanie am avut ocazia sa vorbim si sa informam un numar impresionant de turisti. De mentionat este si faptul ca partenerii nostri au inteles importanta acestui efort si de aceea ne-au sustinut in fiecare an”, a declarat Mihaela Candea, director executiv, ONG Mare Nostrum.

Proiectul „Litoral Curat 2009” implica activ si operatorii de plaja. Acestia vor fi stimulati sa intre in competitia „Plaja mea e mai curata!”, actiune in urma careia portiunile de plaja cele mai curate si atractive din punctul de vedere al facilitatilor vor fi „recompensate” prin stelute. Datele legate de gradul de curatenie al plajelor si al stelutelor acordate vor fi actualizate la fiecare doua saptamani si vor fi mediatizate.

Eficienta proiectului „Litoral Curat” este dovedita de cantitatea de materiale reciclabile (hartie, carton si plastic) colectate, care a crescut de la un an la altul, ajungand la un total de peste 100 de tone de materiale colectate, in perioada 2005-2008.

Vodafone Romania are o lunga traditie in sustinerea activitatilor de responsabilitate corporativa, implicandu-se in viata comunitatii prin programe menite sa imbunatateasca viata oamenilor, sa-i ajute sa comunice mai usor si sa fie in legatura permanenta cu lumea. Sustinem proiecte pentru protectia mediului, pentru salvarea de vieti omenesti aflate in situatii de urgenta, cultura, programe de promovare a conceptelor de responsabilitate sociala si corporativa si a exemplelor pozitive care le ilustreaza

Pana la acest moment, realizarile campaniei „Litoral Curat” sunt:

• 133.000 de persoane informate;
• 119 zile de campanie ;
• 494 de concursuri;
• 117 tone de material reciclabil colectat.

Vodafone, ca Sponsor Principal, a sprijinit financiar si logistic proiectul „Litoral curat” inca de la prima editie din 2005.

Mai multe informatii despre acest proiect sunt disponibile pe pagina oficiala de Internet, http://litoral.marenostrum.ro.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri