06/11/07 MMDD – Conferinta Managementul Mediului in Romania

Attila Korodi, ministrul Mediului si Dezvoltarii Durabile, a participat in aceasta dimineata la conferinta de inchidere a celor 9 proiecte de twinning (infratire institutionala) pentru implementarea si aplicarea acquis-ului de mediu la nivel national, regional si local.

Conferinta MANAGEMENTUL MEDIULUI IN ROMANIA marcheaza inchiderea primei faze, dar si lansarea celei de-a doua faze a acestor proiecte ample, prin care toate acele opt agentii regionale pentru protectia mediului, dar si Agentia nationala, si-au sporit semnificativ expertiza si capacitatea institutionala in domeniu.

Cu aceasta ocazie Ministrul Mediului a subliniat faptul ca aceste proiecte de twinning ne-au ajutat pe toti, in primul rand, sa ne imbunatatim si sa ne consolidam cunostintele despre modul in care trebuie sa aplicam legislatia comunitara. Asta, printr-o munca de furnica adeseori, in urma careia au rezultat zeci de ghiduri, de indrumare, de planuri de actiune si de management.

Un alt mare cistig pe care l-au adus proiectele noastre: am putea forma o adevarat biblioteca, daca am aduna la un loc toate materialele si documentele suport, realizate in acesti ani. Alaturi de aceste materiale, care deseneaza procedurile pe care trebuie sa le aplicam in toate domeniile, trebuie sa adaug la cistiguri si reteaua densa de structuri de cooperare formale si informale intre factorii de decizie din domeniul mediului, la nivel local si regional, dar si reteaua informala de experti care au coordonat aceste twinning-uri.

Cele 9 twinninguri au acoperit, practic, toate domeniile cheie de mediu: calitatea aerului prin ghidurile pentru functionarea si intretinerea retelei de monitorizare; protectia naturii, prin planurile de management pentru Reteaua Natura 2000; controlul si prevenirea poluarii (Directiva IPPC), managementul deseurilor municipale si industriale, ghidurile pentru siturile contaminate; manualele pentru hartile de zgomot; ghidurile pentru procedura de inspectie in domeniul compusilor organici volatili.

In cadrul acestei conferinte de presa, ministrul Mediului a prezentat cele trei spoturi publicitare facand parte din campania MMDD pentru constientizarea populatiei cu privire la importanta protectiei mediului. Ministerul Mediului s-a hotarat sa investeasca intr-o campanie de cooptare a romanilor in problematica de mediu.

De data aceasta nu este vorba de campanii punctuale, de organizari de evenimente sau tiparituri de afise si alte materiale publicitare, ci de o campanie audiovizuala, menita a fi vazuta si auzita de cat mai multi romani. Temele campaniei vizuale de mediu au fost selectate in functie de prioritatile ministerului, dar si in functie de disponibilitatea romanilor in a participa la implementarea lor.

Astfel, cele trei teme alese sunt: participarea publicului la decizia de mediu, colectarea selectiva a deseurilor si reducerea efectelor schimbarilor climatice. Obiectivele generale vizate de aceste campanii sunt: educarea publicului inspre respectarea normelor ecologice, formarea unei constiinte colective favorabile conservarii mediului (presiunea colectivului versus individ), crearea unui curent de opinie ecologic (“verde”) dar si obtinerea unei reactii pozitive si cooperante a populatiei in domeniul protectiei mediului.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri